חמאס מבקש לעשות "תספורת" ל"משקיעי המנהרות" בעזה

בלומברג מדווחת כי משקיעים שהשקיעו ברשת התעלות של חמאס ברצועה דורשים את כספם בחזרה מחמאס, לאחר שישראל הפציצה את התעלות במבצע "עופרת יצוקה" ■ ההצעה של חמאס: 16.5 סנט לכל דולר השקעה

מסתבר שלא רק מחזיקי אג"ח עלולים לחוות "תספורת". סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת על משקיעים ערבים שהשקיעו את כספם במנהרות ההברחות ברצועת עזה, אולם בעקבות הפצצות חיל האוויר ירדו השקעותיהם לטימיון והם הפסידו מאות מיליוני דולרים. כעת, המשקיעים דורשים מחמאס את כספם בחזרה - והוא מציע להם "תספורת".

לפי הדיווח, היקף ההשקעות במנהרות ההברחות נאמד בכ-500 מיליון דולר. בדיווח מובא גם סיפורה של נבילה ג'בין, אשר השקיעה כ-12 אלף דולר ברשת מנהרות המחברת בין רצועת עזה ומצרים. בדיווח מוצגות המנהרות כאמצעי להעברת סחורות בעקבות סגירת המעברים בין ישראל לרצועת עזה וטענת ישראל כי הן משמשות להעברת אמצעי לחימה אינה מובלטת.

"המשקיעים, שהפסידו כ-500 מיליון דולר, רוצים את כספם בחזרה מחמאס", נכתב בדיווח. "שר האוצר של חמאס, זיאד זאזא, אמר כי כ-200 אנשים הקשורים להשקעות במנהרות נלקחו למעצר אך מרביתם שוחררו. חמאס מציע תשלום חלקי של 16.5 סנט על כל דולר שהושקע, כאשר התשלום יגיע מכיסו של איהאב אל-כורד, מפעיל המנהרות הגדול ביותר".

רשת המנהרות בעזה מסתעפת על פני 800-1,000 מנהרות ונראה כי על גבן צמחה תעשיית השקעות של ממש. בעקבות הפצצת המנהרות במבצע "עופרת יצוקה", ירדו ההשקעות לטימיון, וכעת המשקיעים משווים עצמם לקורבנותיו של ברני מיידוף הידוע לשמצה.

"אם תעשו השוואה בין הכלכלה בעזה לכלכלת ארה"ב, תראו עד כמה אנו תלויים במנהרות הללו. המקרה שלנו גרוע יותר מהונאת מיידוף", אמר לבלומברג עומאר שבן, דירקטור במכון המחקר הכלכלי Pal-Think הפועל בעזה.

איסמעיל הניה, ראש ממשלת חמאס ברצועה, סירב להגיב לבלומברג בנושא נפילת "משקיעי המנהרות".