שני קיבל הצעה למכור את GVT לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר

זאת לעומת שווי של 2.9 מיליארד דולר בהצעה הקודמת של ויוונדי הצרפתית ■ אם יעדיף דירקטוריון GVT את ההצעה של החברה הברזילאית ולא את ההצעה של ויוונדי יקבל שני תמורת מניותיו סכום עתק של 1.1 מיליארד דולר

ענקית המדיה הצרפתית ויוונדי אינה לבד. החברה, שהודיעה לפני כחודש ימים על כוונתה לרכוש את השליטה בחברת התקשורת הברזילאית GVT, התעוררה הבוקר למציאות חדשה ובה ענקית התקשורת הברזילאית Telesp מעוניינת גם היא לשים ידיה על GVT, שבבעלות איש העסקים הישראלי שאול שני.

מהודעה שפרסמה היום Telesp עולה כי היא מעוניינת לרכוש את GVT, שנסחרת גם היא בבורסת ברזיל, לפי מחיר של 48 ריאל למניה בעוד ויוונדי הצרפתית נקבה במחיר של 42 ריאל למניה. ההצעה של Telesp משקפת לחברת GVT שווי של 3.7 מיליארד דולר לעומת שווי של 2.9 מיליארד דולר לפי ההצעה של ויוונדי.

GVT, המעניקה שירותי תקשורת שונים בברזיל ונחשבת לאחת מחברות התקשורת הצומחות המצליחות בשווקים המתעוררים, נסחרת כיום לפי מחיר של 40.9 ריאל המשקף שווי חברה של 3 מיליארד דולר. עם פרסום ההצעה של Telesp, קפצה מניית GVT בשיעור של 14% ונכון לרגע כתיבת שורות אלו עומד מחירה על 46.8 ריאל - שיא שנתי - המשקף שווי חברה של 3.4 מיליארד דולר.

Telesp היא סוג של בזק ברזילאית והיא נסחרת לפי שווי של 12.2 מיליארד דולר. לפי הודעת החברה, Telesp מעוניינת את מלוא הבעלות על GVT ולא רק חלק מהחברה, כפי שתכננה לעשות ויוונדי.

כאמור, גרעין השליטה שבראשו עומד שאול שני (שמכהן כיו"ר GVT) מחזיק בשיעור של 30% מההון של GVT, ולכן אם יעדיף דירקטוריון GVT את ההצעה של החברה הברזילאית ולא את ההצעה של ויוונדי (בהנחה שזו לא תשפר הצעתה), יקבל שני תמורת מניותיו סכום עתק של 1.1 מיליארד דולר, וירשום לזכותו את אחד האקזיטים המרשימים בעולם התקשורת.