קארל אייקן: "סיכוי ל'מרחץ דמים' בגלל סכיזופרניות השווקים"

הזדמנויות השקעה טובות על פי אייקן מצויות בפרסום, טלקום, אינטרנט וחברות בפשיטת רגל ■ "אני חושב שזה מיתוס לחשוב שהשווקים הפיננסיים מהווים אינדיקטור טוב למצב הכלכלה"

"ישנו סיכון אמיתי ל'מיתון כפול' והשווקים מתנהגים בסכיזופרניות, עובדה שיכולה להוביל ל'מרחץ דמים' של המשקיעים", אמר היום (ו') בראיון לרשת CNBC המשקיע המיליארדר קארל אייקן, שלו נתח ממניות ענקית האינטרנט יאהו.

"המשקיע החובבן הולך להיפגע שוב, וקשות, כי הוא ממשיך לשפוך כספים לשוק. קיימים לא מעט מנהלי כספים בשוק, שאינם מוכשרים מספיק, ואני בכלל לא בטוח שהם מבינים חלק מהנכסים אותם הם קונים. הם עומדים להיכוות", המשיך אייקן.

אייקן ציין כי הוא עדיין מזהה הזדמנויות השקעה טובות בפרסום, טלקום, אינטרנט וחברות בפשיטת רגל. בתחום האחרון הוא מציב סייג ברור: "עשיית כסף מפשיטות רגל היא תחום למומחים בלבד".

דווקא הנדל"ן, שכולם מצפים להתאוששות, ממשיך לקבל מאייקן את הטייטל "דוגמה מצויינת לשורט". "אני לא מצליח להבין איך אדם עם מחשבה צלולה ופיכחת קונה קרנות ריט", אמר אייקן. "אני חושב שיש תפוסת יתר בשוק המשרדים להשכרה ומרכזי הקניות בגלל שהעסקים והצרכנים משנים את הרגלי המכירה והצריכה", ציין.

פוזיציה לא יציבה

על פי משנתו של אייקן, הכלכלה עדיין במצב לא יציב והציפיות בתחום התעסוקה ובטחון הצרכנים ממשיכות להיות עגומות. "אני חושב שפשוט צריכים להיות זהירים עכשיו. אנחנו במדרון כרגע והעניינים יכולים פשוט להתגלגל לכל כיוון. בכלל, אני חושב שזה מיתוס לחשוב שהשווקים הפיננסיים מהווים אינדיקטור טוב למצב הכלכלה - אינדיקטור טוב זה הצרכנים", אמר אייקן בהקשר לציפיות הגדולות שתולים משקיעים ברחבי העולם בראלי החצי-שנתי ממארס השנה, כמבשר התאוששות ברת-קיימא.