עוד חוזר הניגון

חברי להקת נקמת הטרקטור במופע מחווה לשירי רבי משה אבן עזרא, ערן צור במופע עם עיבודים לפיוטים של רבי ישראל נג'ארה - פסטיבל העוד הבינלאומי מציין השנה עשור להיווסדו

אחרי שאתי אנקרי שודכה בהצלחה לשיריו של רבי יהודה הלוי, וברי סחרוף רקח מטעמים מכתבי שלמה אבן גבירול, מגיע תורם של ערן צור ולהקת נקמת הטרקטור להתחבר למקורות. במקרה של צור מדובר בעיבודים חדשים לפיוטיו של רבי ישראל נג'ארה, בעוד נקמת הטרקטור יעלו מחווה לשיריו של הרב והמשורר משה אבן עזרא.

כמו במקרה אנקרי וסחרוף, גם מחוות אלה יהיו חלק מהתוכנית האמנותית של פסטיבל העוד הבינלאומי, שיציין השנה עשור להיווסדו ויתקיים בין ה-12 ל-26 בנובמבר.

כמו תמיד, תוכנית המופעים משלבת חיבורים בין אמני רוק עכשוויים, מיטב אמני מוזיקת העולם מהארץ ומחו"ל וחומרים עכשוויים ומסורתיים. "אחד מי יודע", מופע המחווה של נקמת הטרקטור לשיריו של רבי משה אבן עזרא יפתח את הפסטיבל, ויתארחו בו נגן העוד אליהו דגמי ואמנית הוידיאו ארט שירה מיאסניק. ערן צור יעלה את המופע "כך הוא התכוון במקור", בו יבצע עיבודים וחידושים לפיוטים של רבי ישראל נג'ארה, מהמשוררים היהודים החשובים במאה ה-16, וילוו אותו אלעד גבאי בקאנון ושירה ויאיר הראל בכלי הקשה ושירה. יאיר דלאל ודודו טסה יחברו למופע מיוחד בו יבצעו בין השאר משיריו של דאוד אלכווייתי, מהמלחינים הבולטים בקהילה היהודית בעיראק וסבו של טסה.

ברשימת האמנים האורחים מחו"ל שיגיעו לפסטיבל העוד הבינלאומי בולט האנסמבל של עומר פארוק, טקבילק, שיעלה את המופע "צלילים של קסם ורוחניות" בהשתתפות נגנים מטורקיה, יוון ומארצות-הברית. כמו כן מתוכנן מפגש פסגה בין תייסיר אליאס מישראל, ארא דינקיג'אן מארמניה ויורדאל טוקג'אן מטורקיה, שלושה מנגני העוד הבולטים בעולם כיום החוברים למופע משותף. מפגש פסגה נוסף יתקיים בין שלושה מוזיקאים מובילים מצרפת: נגן כלי ההקשה קייוואן שמיראני, נגן האקורדיון פרנסיס וארי ואמן העוד, הגיטרה והבוזוקי טיטי רובן.

מהודו ועד יוון

הזמרת סודהא רגונתאן, מהמבצעות הבולטות בעולם כיום של המוזיקה הקרנאטית (שמוצאה בדרום הודו), תעלה את המופע "הקול של דרום הודו". הזמר אליאס עטאללה והזמרת ילידת חיפה ויולט סלאמה יעלו מופע מחווה משותף לשירים של אום כולתום, עבד אלווהאב ופריד אל אטרש. הזמרת הדר מעוז, בת העדה הבוכרית, תעלה מופע שירים מבוכרה, פרס, צפון אפריקה ואנדלוסיה. אנסמבל מכתוב יעלה את המופע "חיבורים מוזיקליים בכלי פריטה". אנסמבל אן קורדייס מיוון יעלה את המופע "מיתרי הממלכה הביזנטית - אז ועכשיו" ועוד ועוד.

האירוע מופק כמדי שנה על-ידי בית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו האמנותי של מנכ"ל הבית אפי בניה. המופעים יתקיימו בבית הקונפדרציה, בתיאטרון ירושלים, במרכז ז'ראר בכר, בבית אביחי ובמרכז שמשון בירושלים. בין ה-24 ל-27 בנובמבר יועלו מופעים נבחרים של פסטיבל העוד הבינלאומי גם בעיר נצרת. פרטים על לוח המופעים של פסטיבל העוד הבינלאומי ניתן למצוא באתר בית הקונפדרציה בירושלים - www.confederationhouse.org