מסתמן: מנכ"ל הרשות השנייה מתנגד להסכם עם ערוץ 10, המועצה בעד

ברשות השנייה אומרים כי יש עוד "הרבה בעיות" בהסדר החדש שהציע ערוץ 10, וכי "מי שרוצה לאשר אותה, בעצם מכופף בעיות" ■ אולם גורם במועצת הרשות השנייה טוען כי מדובר "בהסכם מצוין שגם יחייב את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת"

יומיים לפני ההכרעה בעניין הארכת זיכיון ערוץ 10 ברשות השנייה עדיין קיימים חילוקי דעות בנוגע להארכת הזיכיון. גורמים ברשות השנייה לא מתרגשים מפרסום ההצעה של ערוץ 10 בתקשורת, בה מובאים שיפורים להצעות קודמות, ורפורמה תוכנית, לדברי גורם המקורב למו"מ, "מדובר בטיוטת הצעה שהוגשה לנו לפני מספר שבועות, ולא השתנתה מאז. יש הרבה בעיות. מי שרוצה לאשר אותה, בעצם מכופף בעיות". מנגד, במועצת הרשות השנייה דווקא יש הטוענים כי מדובר "בהסכם מצוין".

ערוץ 10, בהצעת ההסדר שהגיש, מציע לבדל עצמו מערוץ 2, להשקיע בסרטי תעודה ובתוכניות תחקירים, ופחות בדרמה וסוגה מיוחדת. בין היתר, הערוץ מתחייב להוציא סכום של 206 מיליון שקל עד תום הארכת הזיכיון, כאשר הסכום כולל בתוכו חובות עבר בסך 80 מיליון שקל. את הייעוץ למהלך העניק לערוץ 10 דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים. שטרום העניק לערוץ חוות דעת, בה "המליץ" על הפחתת המחויבויות, הפחתת רף הסוגה העילית, בשל מצב כספי שנבע מהמשבר הכלכלי.

מועצת הרשות: הצעה מספקת

כאמור, במועצת הרשות השנייה דווקא סבורים שההצעה, כפי שפורסמה במלואה הבוקר, מספקת מאוד, ולכן ראוי לקבלה. כפי שהדבר נראה כרגע, ההצעה להסדר תתקבל בישיבה שתקיים מועצת הרשות השנייה ביום ג' הקרוב.

גורם במועצת הרשות השנייה אמר הבוקר ל"גלובס" כי "בדיונים סגורים במועצת הרשות השנייה נגיע להסדר עם ערוץ 10, והדבר יקרין על ערוץ 2. המשמעות היא, שלא יהיה אפשרי עוד למשוך חובות של תמלוגים ודמי זיכיון. לדברי הגורם, "ההסכם עשוי לחייב את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, הן יצטרכו לתת ערבויות כמו שערוץ 10 נותן. מדובר על ערבויות גדולות מאוד. גם קשת וגם רשת בהפסדים, והמצב של רשת קשה מאוד".

הרשות השנייה: יש עדיין בעיות

גורם ברשות השנייה אמר הבוקר ל"גלובס" כי "ערוץ 10 מנסה ליצור באזז כאילו שההסכם טוב. אם בודקים טיפה לעומק, מגלים שיש בעיות. הדבר הראשון, נושא הקולנוע לא סגור - והחובות לקולנוע גדולים. הדבר השני הוא שהקרן לעידוד יצירה עברית היא עתידית ולא נותנת מענה כרגע, יש בה מגבלות שלא מאפשרות ביצוע. אולי זה ישתנה בעתיד, כי מתעסקים בזה כרגע, אבל נכון לעכשיו המגבלות האלה קיימות. בנוסף, הערבויות ותקנות הכספים עדיין לא מאושרות. אנחנו לא יודעים עדיין כמה ערבויות יש. בשורה התחתונה, יש כמה חסרונות גדולים בהצעה של ערוץ 10, והרבה בעיות קטנות".

ברשת וקשת סירבו להגיב.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה כי "מדובר בהצעה מתוקנת שהועברה ע"י ישראל 10 כמענה לחובותיה וכבקשה להארכת זיכיון.

ההצעה נבחנת ע"י הנהלת הרשות השנייה אשר תתייחס למכלול ההיבטים המקצועיים, כלכליים ומשפטיים. התייחסות רשמית ומסכמת תועבר לאחר קבלת המסמכים הסופיים והמחייבים. חשוב להדגיש שההצעה צריכה לתת מענה לכל המחויבויות בהתאם לחוק ולכללי הרשות השנייה".