012 סמייל ופטריק דרהי ישפרו במעט ההצעות לרכישת מירס

מריל לינץ' יקיימו השבוע הערכת מצב עם מוטורולה בנוגע להצעת פלאפון ■ חברת רפק, שעליה דווח ב"גלובס" כי בכוונתה להתמודד במכרז, טרם קיבלה אישור סופי להגשת הצעה

אנשי מריל לינץ' ישראל, שמטפלים במכירת חברת מירס, צפויים להיפגש השבוע עם אנשי מוטורולה העולמית, הבעלים של מירס, כדי לדון בהמשך תהליך המכירה של החברה וייתכן שגם לקבל החלטות לגבי זהות הזוכה.

מריל לינץ ביקשו מ-012 סמייל ומאיש העסקים, פטריק דרהי, להגיש הצעות משופרות עד היום. סמייל ודרהי כנראה ישפרו את הצעותיהם, אבל בצורה לא משמעותית.

פלאפון שעדיין בתהליך, לא מתכוונת להגיש הצעה משופרת כרגע. גם חברת רפק, שעליה דווח ב"גלובס" כי בכוונתה להתמודד במכרז, טרם קבלה אישור סופי להגשת הצעה. רפק מצידה נערכת להגשת ההצעה והיא ממתינה לאישור הפורמלי ממוטורולה. רפק היא שחקן ישן-חדש, שהחליט לחזור למירוץ, לאחר שסלקום ופרטנר יצאו ממנו.

שורש הדילמה של מוטורולה ומריל לינץ' הוא אם למכור את מירס ל-012 סמייל או לדרהי במחיר, שלפי הערכות בשוק עומד על 150 מיליון דולר, ולנסות להשיג עוד כמה מיליונים בתהליך התמחרות; או להסתכן ולמכור את מירס לפלאפון במחיר שנע בין 230-250 מיליון דולר, כשהסיכון הוא שהעסקה לא תאושר.

קנס גבוה

חברת מריל לינץ' ניצבת בפני דילמה כי חברת פלאפון לא מוכנה להסכים לקנס שמריל לינץ' ביקשה להטיל בסך של 50 מיליון דולר, אם פלאפון לא תצליח לאשר את העסקה במוסדות הרגולטוריים. הערכה היא שמוטורולה עשויה לבחון להקטין את הקנס, כדי לנסות ולמצות את הסיכוי עם פלאפון, אך בינתיים היא לוקחת סיכון שההצעות של סמייל ושל דרהי לא יישארו באותה רמה, ככל שהתהליך יתעכב.