"אני לא בחקירה", אמר מנכ"ל אסים ועזב האסיפה

נציג מחזיקי האג"ח: "לצערנו, החברה לא ניצלה את הבמה שניתנה לה כדי לנסות ולשכנע אותנו שאין צורך להעמיד את האג"ח לפירעון" ■ מחברת אסים נמסר היום כי "בעלי השליטה לא באו על מנת לבצע 'תספורת' או 'סיבוב פיננסי'"

באסיפה הנדחית שקיימו היום מחזיקי האג"ח של אסים השקעות , שעל סדר יומה דיון בהחלטה על העמדת האג"ח מסדרה א' לפירעון מיידי, נרשמה הפתעה אחת: נציג אסים באסיפה, המנכ"ל המשותף ניב אהרון, סירב לענות על שאלות הנוכחים שתקפו את התנהלות החברה, והסתפק באמירה: "אני לא בחקירת בית משפט, ולא מעוניין להפוך את השיח לקרקס", ועזב את הישיבה.

בשבוע שעבר פנו מחזיקי האג"ח באמצעות הנאמן, חברת אורוה פידלטי, לבית המשפט, והוציאו צו מניעה האוסר על אסים לבצע דיספוזיציה בנכסי החברה. עו"ד אופיר נאור, המייצג את מחזיקי האג"ח הגדולים של אסים, הסביר לנוכחים מדוע בוצעה הפניה לבית המשפט. לדבריו, "למרות הצהרותיהם של ניב אהרון וצבי איציק, שאין בכוונתם לממש נכסים ולהגדיל את הוצאות החברה, החברה לא פרסמה התחייבות מוצהרת".

חברת הבת, אסים נדל"ן, מחזיקה כ-17 מיליון שקל ערך נקוב איגרות חוב, ונאור הסביר כי "הגיעו אלינו שמועות שהחברה מנסה למכור נכסים ואיגרות חוב המוחזקות על-ידי אסים נדל"ן."

אהרון מצדו, השיב כי הוא "אינו שמח להיות פה", והקריא מכתב מטעם החברה שיועד לנאמן, ובו נכתב ש"הודעות והחלטות מחזיקי האג"ח הן בניגוד מוחלט לשטר הנאמנות, ובהתאם לחוות דעת משפטיות שקיבלה החברה, ההחלטות הקשורות להעמדת אג"ח לפירעון מיידי מחוסרות תוקף".

במכתב שהקריא נכתב עוד כי "המחזיקים מאפשרים לחלק מהמעורבים לגרור את ציבור המחזיקים בכללותו להתדיינות משפטית, תוך פגיעה קשה באינטרסים של ציבור המחזיקים והחברה. במידה שהמחזיקים יחליטו למנות נציגות כמקובל, החברה תנהל עימם משא ומתן תוך כדי שיתוף פעולה".

מחברת אסים נמסר היום כי "בעלי שליטה לא באו על מנת לבצע 'תספורת' או 'סיבוב פיננסי'. רכשנו את אסים מתוך כוונה להישאר בחברה ולהשביחה, ולראיה, כבר בוצעו מספר מהלכים אל מול חלק ממחזיקי האג"ח. אך לצערנו נוכחנו לדעת כי חלקם מונע מאינטרסים שאינם משרתים את שאר המחזיקים, וכי הם אינם מעוניינים בהסדר אלא בהשתלטות על החברה. על כן אנו מבקשים למנות נציגות מטעם מחזיקי איגרות החוב, שטובת רוב מחזיקי האג"ח תעמוד לנגד עיניה".

עו"ד נאור, המייצג כאמור את מחזיקי האג"ח הגדולים, אמר על כך כי "לצערנו החברה לא ניצלה את הבמה שניתנה לה כדי לנסות ולשכנע את מחזיקי האג"ח שהם לא צריכים להעמיד לפירעון את האג"ח".