שבוע הדו"חות על פי ג'ים קריימר: בנקים, בנקים ועוד בנקים

מגזר הבנקאות, בין היתר הודות להליך המיזוגים והרכישות המאסיבי שעבר במשבר הנוכחי, מצוי שתחילתן של שנים טובות ■ גוגל צפויה להעביר "דו"ח רווחים מפלצתי" ■ קריימר מצפה ל"מספרים קצת יותר טובים מהמצופה" מדו"ח אינטל

אלקואה פתחה את עונת הדו"חות ביום ד' האחרון והשבוע, החל ממחר (ב'), מתחיל מבול הדו"חות של החברות האמריקניות לרבעון השלישי של השנה.

היום פרסם אתר CNBC, שבמסגרת תחנת הטלוויזיה CNBC משודרת תוכנית "Mad Money" של ג'ים קריימר, כתבה, במסגרתה סוקרו כמה מן הדו"חות, שיפורסמו השבוע, מול ציפיותיו של קריימר.

ענקית הטלפונים הפינית נוקיה , שתדווח ביום ה' הקרוב, צפויה לספק חדשות רעות למשקיעים. על פי קריימר, סביר מאוד להניח שגם אפל תסבול שלא באשמתה, תרד לרמות קנייה נוחות יותר ואז כדאי לרכוש את מנייתה.

ג'ונסון אנד ג'ונסון ואבוט צפויות להציג "מספרים נהדרים" על פי קריימר.

קריימר מתייחס גם לאינטל ומצפה ל"מספרים קצת יותר טובים מהמצופה". אם אכן זה יקרה, זה יהיה סימן טוב נוסף לכך שהאינטרנט הנייד עובד. גוגל צפויה להעביר "דו"ח רווחים מפלצתי", בעיקר הודות להמשך ההסטה לפרסום אינטרנטי מפרסום מודפס. "גוגל בדרך ל-600 דולר למניה", אומר קריימר.

בנקים, בנקים, בנקים

קריימר גורס זה זמן כי מגזר הבנקאות, בין היתר הודות להליך המיזוגים והרכישות המאסיבי שעבר במשבר הנוכחי, מצוי שתחילתן של שנים טובות. הנחה זו תיבדק השבוע לעומק כאשר סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה , ג'יי.פי. מורגן וגולדמן זאקס ידווחו השבוע.

בנוגע לג'יי.פי. מורגן ולבנק אוף אמריקה קריימר די בטוח שהם "יפוצצו את התחזיות" אבל הוא די בטוח שמרדית' ויטני (האנליסטית שקנתה את עולמה כאשר המליצה למכור את מניות סיטי רגע לפני קריסת השווקים - ה.ק.) תוציא עליהם המלצות לא מחמיאות בכל מקרה.

לסיטי, בניגוד לאנליסטים שמצפים להפסד, קריימר דווקא חוזה רווח. אם זה אכן יקרה, המניה צפויה לנסוק קרוב למחיר היעד שלו של 12 דולר בשנת 2012.

גולדמן זאקס מהווה הזדמנות גם הוא אם ההנהלה לא תהא נחרצת ו"שורית" מספיק בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח. גולדמן היא פנינה אמיתית בעסקי הברוקראז' לדעתו, גם משום שמריל לינץ', בר סטרנס וליהמן ברדרס אינם. קריימר גם מנפק אזהרה: אם דו"ח גולדמן יהיה רע, הכל יפול כי "גולדמן הוא הברומטר האולטימטיבי של שוק המניות הזה".