הסכם נוסף לבטר פלייס: חניון בנייני האומה יהפוך לחניון חשמלי

במסגרת ההסכם, בשלב הראשוני יבוצע תכנון חשמלי ויותקנו 16 נקודות טעינה בחניון העילי כבר במהלך השבועות הקרובים

חזון המכונית החשמלית של שי אגסי ממשיך לקרום עור וגידים: חברת בטר פלייס (Better Place), שבשליטת החברה לישראל , חתמה על הסכם עם הנהלת בנייני האומה בירושלים לפריסת תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בחניון בנייני האומה. יהיה זה החניון החשמלי הראשון בירושלים אך כלל לא מדובר בהסכם ראשון מסוג זה עליו חתמה בטר פלייס. נזכיר כי החברה כבר חתמה עם חניונים מובילים כגון חניון רידינג, חניוני רשת קניוני ישראל, חניוני אחוזת חוף ועוד.

כידוע, כחלק מחזונה של בטר פלייס להביא את בשורת המכונית החשמלית שנחשבת לידידותית לסביבה, יש צורך בעשרות אלפי תחנות טעינה לסוללות וגם בהחלפת סוללות שתתבצע באמצעות "רובוט החלפת סוללות". במארס השנה אמר אגסי כי כחלק מהמודל העסקי של החברה, בכוונתה לשלם פיצוי לבעלי הרכב החשמלי של החברה המנויים על השירות שלה, אם יאלצו להחליף סוללות יותר מ-50 פעמים בשנה.

במסגרת ההסכם בבנייני האומה, בשלב הראשוני יבוצע תכנון חשמלי ויותקנו 16 נקודות טעינה בחניון העילי כבר במהלך השבועות הקרובים. בשלב השני יבוצעו מדידות ותכנון הפיכת החניון כולו, הכולל 930 מקומות חניה על שטח של כ-6 דונם, לחשמלי בעתיד.

מאז הוקם מיזם המכוניות החשמליות מייצרת בטר פלייס עניין רב. החברה הזמינה כבר דגמים של מכוניות חשמליות מחברות רנו וניסן. החברה התחייבה לרכוש 100 אלף מכוניות עד שנת 2016. בחודש שעבר התראיין אגסי לסוכנות הידיעות רויטרס ואמר כי החברה תגיע לאיזון תפעולי בתוך שנה אחת בלבד לאחר תחילת פעילותה. לדבריו, החברה צופה לייצר "מרווחים שמנים" ממכירת "חבילות קילומטרים" של נסיעה ברכב חשמלי וטעינה, כאשר הכנסות החברה יעלו על ההשקעה בתשתית וברכישת סוללות כבר מאמצע/סוף 2012. הוא צופה קצב הצטרפות של כ-1,000 לקוחות חדשים בחודש עם התחלת הפעילות המלאה של החברה בארץ.