השוק הסיטונאי יאפשר פריסת תשלומים עד 2014

בנוסף, חלק מהקבוצות מתכוונות להגיש הצעות מחיר עם התאמות כלפי מעלה, בהתאם לאפסייד של הפרויקט ■ המתחם בן 55 דונם, הכולל זכויות ל-1,800 דירות, 30 אלף מ"ר מסחר ו-25 אלף מ"ר משרדים

מכרז השוק הסיטונאי בתל אביב מתאים עצמו למשבר במשק. המכרז, שייסגר בעוד כחודש, יאפשר ליזמים לפרוס את התשלומים עבור הקרקע עד לשנת 2014. בנוסף, ל"גלובס" נודע כי חלק מהקבוצות מתכוונות להגיש הצעות מחיר עם התאמות כלפי מעלה, בהתאם לאפסייד של הפרויקט, שנתיים ויותר אחרי הפתיחה.

בחודש האחרון פורסם מחדש המכרז לרכישת קרקעות השוק הסיטונאי בתל אביב - מתחם ענק של 55 דונם, הכולל זכויות ל-1,800 דירות, 30 אלף מ"ר מסחר ו-25 אלף מ"ר משרדים.

תנובה, המחזיקה בקרקע ביחד עם עיריית תל אביב ועשרות סוחרים, ניצלה את השנה האחרונה מאז גניזת המכרז הקודם לביצוע התאמות תכנוניות בקרקע וכן לפיצולו ל-3 במטרה להפוך אותו לנגיש למספר רב של יזמים.

בעקבות זאת, המכרז הנוכחי מאפשר להגיש הצעות רק ל"מתחם המרקמי", הכולל כ-500 דירות ב-11 בניינים בני 12 קומות, קרקע לבניין בן 20 קומות ללא ייעוד מוגדר (מה שאומר שכנראה שיוקם עליה מגדל מגורים) וקניון בן 30 אלף מ"ר.

על פי הערכות, בהינתן מחיר של 2,000 דולר למ"ר מגורים, יעמדו ההצעות על כ-170 מיליון דולר לבניינים (85 אלף מ"ר) ועוד כ-30 מיליון דולר למגדל (15 אלף מ"ר). הקניון מוערך בכ-150 מיליון דולר (כ-5,000 דולר למ"ר).

בנוסף, בלב המתחם יוקמו 4 מגדלים בני 40 קומות, הכוללים 200 אלף מ"ר, על קרקע המוערכת בכ-400 מיליון דולר.

בענף הנדל"ן מעריכים כי פיצול המכרז יסייע ללא מעט גורמים לחבור ולהגיש הצעות משותפות. כך למשל, חברת תדהר צפויה להגיש הצעה משותפת עם חברת בריטיש ישראל וחברת הביטוח מגדל, כשהשתיים האחרונות מתכוונות להקים ולהחזיק בקניון ואילו תדהר תמכור את מבני המגורים.

כאמור, מכיוון שהפרויקט צפוי להתפרס על פני שנים ארוכות, ועל רקע מצוקת האשראי והקושי לגייס מזומנים בהיקפים כל כך גדולים, יסכימו המוכרות לפרוס את התשלומים בהתאם לאבני הדרך של הפרויקט. במקביל, המחיר הסופי עשוי להיקבע רק במהלך הדרך, בהתאם לעמידה ביעדים.