שויד ונכט מבקשים למכור מניות צ'ק פוינט תמורת 17 מיליון ד'

גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל החברה, ימכור מניות תמורת 11.2 מיליון דולר, ואילו מריוס נכט, סגן יו"ר, ימכור מניות תמורת 5.7 מיליון דולר

ימים טובים עוברים על המניות הנסחרות בשוק ההון האמריקני, וגם על הישראליות שבהן. אחת מהן היא צ'ק פוינט , ענקית האבטחה הישראלית שביום שישי האחרון נסקה למחיר שיא שנתי של 29.62 דולר - מחיר המקרב אותה שוב למחסום הפסיכולוגי של 30 דולר למניה.

שלא מפתיע, אוויר הפסגות שנושמת צ'ק פוינט מגביר את מספר פקודות המכירה ששולחים שניים מבין בעלי מניותיה הגדולים, גיל שויד ומריוס נכט, ובסוף השבוע האחרון חזרו השניים לדווח על רצונם למכור מניות של החברה - מנהג עליו הם מקפידים מדי מספר חודשים.

שויד. יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט מבקש למכור חבילה של 400 אלף מניות לפי מחיר מכירה ממוצע של 28.02 דולר ותמורת סכום כולל של 11.2 מיליון דולר. ממעקב "גלובס" עולה כי שויד מימש בשלוש השנים וחצי האחרונות מניות תמורת סכום (ברוטו) כולל של 83.3 מיליון דולר. ברוב המקרים, שויד, כמו גם נכט, מוכר מניות כדי לממן את תוספת המימוש של האופציות מהן הן נוצרו.

במקרה של מריוס נכט, סגן יו"ר בחברה, מדובר על חבילה של 200 אלף מניות לפי מחיר מכירה קצת גבוה יותר - 28.41 דולר - המשקף תמורת מכירה של 5.7 מיליון דולר. נכט היה פעיל יותר משויד במהלך שלוש השנים וחצי האחרונות, ומכר מניות תמורת 419.9 מיליון דולר - סכום שיא לבעל עניין פרטי.

נכון לרגע זה המומנטום החיובי ממנו נהנית צ'ק פוינט אינו יוצר בעלי עניין חדשים בחברה. לשויד יש כיום אחזקה של 15.6% בחברה (964 מיליון דולר), לנכט יש אחזקה של 9.6% (594 מיליון דולר), ואילו לקרנות של חברת ההשקעות Franklin Resources יש אחזקה של 11.1%. שיעורי אחזקה אלו נכונים לסוף אשתקד, וסביר להניח שהם צומצמו לאור המכירות האחרונות שביצעו שני מייסדי החברה. צ'ק פוינט נסחרת לפי שווי של 6.2 מיליארד דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור של 56%.

מניית צ'ק פוינט קרובה כאמור למחסום פסיכולוגי של 30 דולר למניה, מחסום אותו לא עברה מזה שבע שנים - תקופה בהחלט ארוכה שהופכת את ימי המסחר האחרונים לציון דרך. *