דלק נדל"ן שוב בלי מנכ"ל: ירום אורן הודיע על עזיבתו עקב חוסר ניסיון מספיק

אורן שימש כמנכ"ל במשך חודש ■ הדירקטוריון מינה את רו"ח ערן מיטל למנכ"ל זמני ■ ל"גלובס" נודע כי דלק נדל"ן שוקלת לבצע הנפקת זכויות שבה ישתתף תשובה ויזרים הון בהתאם לחלקו היחסי בחברה, 51%

חודש שאחר שמונה ירום אורן למנכ"ל חברת דלק נדל"ן וסומן כיורשו של איליק רוז'נסקי, הודיע אורן לדירקטוריון החברה הערב כי הוא מוותר על התפקיד על רקע חוסר ניסיון מספיק בתחום הנדל"ן. החברה מינתה את רו"ח ערן מיטל באופן זמני לתפקיד המנכ"ל.

ערן מיטל כיהן בשנה האחרונה כיו"ר פעיל של דלק נדל"ן, והיה בין מובילי תכנית הארגון מחדש שיושמה בשורות החברה, ושכללה מימוש נכסים בישראל ובעולם בהיקפים של מעל ל-1 מיליארד שקל, הנפקת זכויות, וארגון מחדש של חלק מהתחייבויות החברה.

בחודש האחרון ביצעה דלק נדל"ן שורה של מינויים בהנהלתה, וזאת במסגרת תהליך הארגון מחדש, שיושם בשורותיה. במסגרת זו, מונה דניאל לבנטל לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה, עירית אבירם מונתה כסמנכ"לית ויועצת משפטית, ורונן יפה מונה למנכ"ל חברת הבת, דנקנר השקעות, כדי להוביל את קפיצת המדרגה המתוכננת לחברה בשוק המגורים בישראל.

נציין כי החברה החלה בימים האחרונים בבחינת הנפקת אג"ח, במטרה לגייס מאות מיליוני שקלים. כאשר תשואות האג"ח של דלק נדל"ן כיום בטווח של 16% עד 27%, כך שככל הנראה תשעבד החברה נכסים לבעלי האג"ח. יצוין, כי כבר בחודש אוגוסט פרסמה דלק נדל"ן תשקיף מדף.

בנוסף ל"גלובס" נודע הערב כי דלק נדל"ן שוקלת לבצע בקרוב הנפקת זכויות שבה ישתתף יצחק תשובה ויזרים הון בהתאם לחלקו היחסי בחברה העומד על 51%.

נציין כי על פי דוחות החברה לרבעון השני של השנה, נראה המאזן של דלק נדל"ן מאתגר במיוחד: התחייבויות שוטפות של 6.2 מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 15.8 מיליארד שקל. ההון העצמי מסתכם בפחות מ-6% מהמאזן, ולחברה תוכנית להפחתת מינוף הכוללת שורה של מימושים, למרות שבשוק הקשה להשיג מחיר הוגן עבור הנכסים.

רואי החשבון של החברה הפנו את תשומת לב המשקיעים לגירעון בהון החוזר שלה, בהיקף 1.8 מיליארד שקל, וליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה. למרות המשבר, פרעה דלק נדל"ן מתחילת השנה קרן למחזיקי האג"ח בהיקף של 236 מיליון שקל, בתוספת ריבית בסך 83.5 מיליון שקל. המזומנים הגיעו מתיק הנכסים המניבים של החברה, שייצר הכנסות של 678 מיליון שקל ברבעון השני השנה.