אירופה ננעלה בירידות שערים על רקע המסחר בוול סטריט

מדד המחירים לצרכן בבריטניה האט לקצב של 1.1% בספטמבר לעומת 1.6% באוגוסט ■ מדד ZEW של אמון המשקיעים בגרמניה ירד ל-56 נקודות כאשר אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו תוצאה של 58.8 נקודות

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים על רקע ירידת מדד אמון המשקיעים בגרמניה בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים. בבריטניה, הואט קצב האינפלציה בבריטניה לשפל של חמש שנים,

מדד הפוטסי הבריטי ירד ב-1.1%, מדד הקאק הצרפתי ננעל בירידה של 1.2% ומדד הדאקס הגרמני סיים את יום המסחר בירידה של 1.2%.

מדד ZEW של אמון המשקיעים בגרמניה ירד ל-56 נקודות מ-57.7 נקודות בספטמבר. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו תוצאה של 58.8 נקודות. מדדדאקס הגרמני טיפס ב-58% מאז רמת השפל שהציג במארס.

לונדון, כאמור, ננעלה בירידות שערים למרות שהלשכה המרכזית לסטיסטיקה במדינה הודיעה כי מדד המחירים לצרכן (CPI) האט לקצב של 1.1% בספטמבר - הרבה מתחת ליעד 2% של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) ולעומת קצב של 1.6% באוגוסט. מדובר באינפלציה הנמוכה ביותר מזה חמש שנים. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו אינפלציה של 1.3%.

מרבית המדדים המובילים באסיה ננעלו בטריטוריה החיובית, בהמתנה להמשך פרסומי דו"חות מרכזיים בוול סטריט כאשר מניות יצרני הפחם והמתכות ביפן וסין בלטו לטובה.

"המשקיעים יעקבו אחרי חדשות מהחברות שמדווחות בארה"ב ויתמקדו פחות בחברות המקומיות", אמר אנליסט ב-KTB סקיורטיז בסיאול. "המומנטום יישאר מתון עד שאינטל תפרסם דו"חות מחר (ד')".

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.7% לרמה הגבוהה ביותר מאז ה-12 לאוגוסט. המדד טיפס ב-69% מאז השפל שהציג ב-9 למארס 2009, כאשר יפן החלה לצאת ממיתון כבר והצמיחה האיצה בסין ואף באינדונזיה.

ניקיי 225 עלה ב-0.6% ל-10,016 נקודות ■ הנג-סנג עלה ב-0.75% ל-21,299 נקודות ■ שנחאי הוסיפה 1.4% ל-2,894 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1% ל-4,739 נקודות ■ מדד קוספי איבד 0.7% ל-1,639 נקודות.

התפטרות שליש מעובדי RBS בסינגפור

RBS קוטס, הזרוע הבינלאומית של הבנק הבריטי רויאל בנק אוף סקוטלנד , מתמודדת עם משבר חסר תקדים במצבת כוח האדם שלה בסינגפור לאחר ששליש מעובדי הבנק במדינה התפטרו בצעד קולקטיבי.

בגל ההתפטרות המפתיע עזבו את החברה כ-20 מנהלים שהועסקו בתפקידי מפתח, וכן כ-50 עובדי תמיכה, שחלקם היו אחראים לעסקי בנקאות פרטית רווחיים עם לקוחות הודיים ואינדונזיים עשירים. הגורם לחלק מההתפטרויות בחטיבה הוא ככל הנראה היעדר הסיכויים לקבל בונוס שנתי.

הסניף הסינגפורי של RBS קוטס נמצא בבעלות רויאל בנק אוף סקוטלנד, שהממשלה הבריטית העניקה לו סיוע חירום בשנה שעברה כדי למנוע ממנו לקרוס.

נאופוסט (סימול: NEO:FP), המייצרת ציוד למשרדי דואר, ירדה לאחר שהודיעה על מכירת 300 מיליון אירו (443 מיליון דולר) באג"ח להמרה. גולדמן זאקס ירדה בפרנקפורט לאחר מרדית' וויטני עדכנה מטה את המלצתה למניה ל"נייטרלי".

מנטור גרפיקס רוכשת את ואלור תמורת 82 מיליון דולר

כפי שפורסם ב"גלובס" אתמול (ב'), חברת מנטור גרפיקס (NASDAQ: MENT), המפתחת ומתכננת פתרונות חומרה ותוכנה אלקטרוניים ליצרניות האלקטרוניקה והשבבים, וחברת ואלור , המפתחת תוכנות לייעול תהליכי תכנון, ייצור והרכבה בתעשיית האלקטרוניקה, הודיעו היום על חתימת הסכם מיזוג, במסגרתו תרכוש מנטור גרפיקס את ואלור ב-82 מיליון דולר, המשקף למניית ואלור שווי של 4.6 דולר למניית ואלור.

מניית ואלור טיפסה בכ-190% מאז תחילת השנה וננעלה אתמול על מחיר של 2.9 אירו למניה (4.28 דולר למניה).

העסקה מותנית באישור בעלי המניות של חברת ואלור ובעמידה בתנאי הסגירה הרגילים, והיא צפויה לצאת אל הפועל במהלך הרבעון הראשון של 2010. בעלי מניות המחזיקים ב-50% מסך כל המניות של ואלור הסכימו להצביע בעד המיזוג.

עוד בזירת המניות הישראליות הנסחרות באירופה; מירלנד פיתוח שבשליטת אליעזר פישמן עלתה בלונדון. אליעזר פישמן הוא בעל השליטה "בגלובס".

יצרניות הפלדה ביפן מזנקות

יצרניות הפלדה והמתכות של יפן, JFE אחזקות , ניפון סטיל ו-Kobe סטיל ריכזו עניין לאחר שגולדמן זאקס העריך כי הביקוש למתכות באסיה ייעלה באופן מפתיע בשנת 2010.

מניית טויוטה , שמקורן של 74% מהכנסותייה מגיעות מחוץ ליפן, הציגה עליות לאחר שהין נסחר ברמת שפל של כשבועיים ביחס לדולר ולאירו.

יצרניות הפחם והחשמל Zhengzhou Coal & Electric Power ו-Guangdong Baolihua עלו בחדות בשל הערכות כי הביקוש לחשמל בסין ייעלה במהלך החודשים הקרובים.

AIG מוכרת את חטיבת הביטוח של טייוואן

ענקית הביטוח AIG הסכימה למכור את חטיבת הביטוח שלה בטייוואן לחברת פרימוס פייננשל תמורת 2.15 מיליארד דולר, המהלך המשמעותי ביותר של החברה מאז החילוץ של החברה בשנת 2008.

נזכיר כי בשנה שעברה AIG הגיעה לסף קריסה וקיבלה חבילת חילוץ של כ-182 מיליארד דולר מהממשל האמריקני,

פרימוס פייננשל וצ'יינה סטרטיג'יק הולדינגס ירכשו 97.57% מחטיבת Nan Shan Insurance של AIG. כך מסרה חברת השירותים הפיננסים פרימוס הממוקמת בהונג קונג.

AIG שביולי האחרון מכרה חטיבת כלי רכב תמורת 2 מיליארד דולר מגייסת כספי על מנת להחזיר חלק מכספי החילוץ שקיבלה מהממשל האמריקני. פרימוס פייננסל שהוקמה באפריל על ידי ראש חטיבת הבנקאות של סיטיגרופ באסיה, רוברט מורס, מנסה לבנות רשת של חברות שירותים פיננסים ברחבי אסיה.