ציון קינן: "ההערכות הן כי בשנת 2010 תימשך המגמה החיובית"

בוועידת הגליל בכפר בלום אמר מנכ"ל פועלים: "ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה, לאורך זמן, שיעור אבטלה המתקרב לעשרה אחוז"

"ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה, לאורך זמן, שיעור אבטלה המתקרב לעשרה אחוז. לדעתי ניתן לצמצם את שיעור האבטלה, על ידי פרויקטים לאומיים של השקעה בתשתיות, שיגדילו את פוטנציאל הצמיחה בטווח הארוך" כך אומר מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, בוועידת הגליל בכפר בלום.

קינן הוסיף כי "זוהי שעתה של הממשלה לפעול ולנקוט בצעדים לא שגרתיים. אפשר לעשות זאת על ידי הוצאת פרויקטים תקציביים או באמצעות שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. השקעה בתשתיות יכולה להוות מנוף יעיל ביותר לחידוש הצמיחה והנעת גלגלי הכלכלה. בכספים שיופנו יעודדו את הצמיחה והתעסוקה, בעיקר בתחומי התחבורה, האנרגיה והמים, כולל אנרגיות מתחדשות".

בהתייחסו למשבר, קינן מפגין אופטימיות וסבור כי המשבר יחלוף יותר מהר ממה שחשבו כולם. "המשבר עדיין מכה בכלכלה העולמית, וגורם לירידה חריפה בצמיחה, עד כדי צמיחה שלילית במדינות רבות. המצב הביא לקיפאון בהשקעות חדשות, ולעלייה באבטלה. עם זאת, פגיעת המשבר במשק הישראלי הייתה באופן יחסי קטנה מזו שבמדינות אחרות, ויש לקוות כי מצב זה יישמר. כבר ברבעון השני נרשם שינוי מגמה וצמיחה חיובית בישראל, וההערכות הן כי בשנת 2010 תמשך המגמה החיובית, אם כי בקצב נמוך" אומר קינן.

להערכת מנכ"ל פועלים הפגיעה ביצוא היא בעיה חמורה ביותר "בין החברות שעיקר עסקיהן ביצוא, יש לא מעט שראו בחודשים האחרונים צניחה בהיקף המכירות בשיעור של עשרות אחוזים. ירידה זו נובעת מגורמים רבים, ביניהם הירידה בביקוש למוצריהן, היחלשות הדולר מול השקל, ועוד. היצוא, הוא אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית. פגיעה חמורה במגזר היצוא עלולה להביא לתוצאות קשות לטווח ארוך: פגיעה בהשקעות, עלייה בשיעור האבטלה ואובדן כושר התחרות של התעשיות הישראליות בעולם" מזהיר קינן.