אמדוקס חושפת תוכנית להשקעה בסטארט-אפים

השקיעה באמובי ובטריוונט, העוסקים שניהם בתחום הסלולר ■ היקף ההשקעות לא דווח, אבל ככל הנראה לא מדובר בסכומים גבוהים

שיתופי הפעולה של אמדוקס עם הסטארט-אפים הישראליים נמשכים. באירוע שערכה החברה בארה"ב, היא הציגה את תוכנית הפעולה שלה בעניין.

במסגרת תוכנית ה-Open Innovation שלה, אמדוקס חשפה תוכנית חדשה שנקראת Amdocs Venture, במסגרתה היא משקיעה בסטארט-אפים. אמדוקס גם דיווחה על שתי השקעות שבוצעו במסגרת התוכנית, בסטארט-אפים Amobee ו-Trivnet. היקף ההשקעות לא דווח, אבל ככל הנראה לא מדובר בסכומים גבוהים.

אמובי וטריוונט עוסקים שניהם בתחום הסלולר. אמובי, שהייתה הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" ב-2008, מפתחת מוצרים לפרסום בסלולר, וטריוונט מפתחת פתרון לניהול עסקאות באמצעות הטלפון.

לפי חברת המחקר IVC, אמובי גייסה עד כה 54 מיליון דולר בשלושה סבבים וטריוונט גייסה מאז הקמתה 35.5 מיליון דולר בארבעה סבבים.

תוכנית ה-Venture מצטרפת לשתי פלטפורמות קודמות שאמדוקס חשפה, שהן גם חלק מתוכנית ה-Open Innovation: Engage, שמקשרת בין סטארט-אפים ללקוחות אמדוקס, שהן ספקיות התקשורת הגדולות בעולם; ו-Ascend, שמחברת בין פתרונות אמדוקס לטכנולוגיות, מוצרים ושירותים של סטארט-אפים.

תוכנית ה-Venture שונה משתי האחרות בכך שהיא כוללת גם השקעה כספית של אמדוקס בחברות, אבל הדגש גם בה הוא טכנולוגי ולא מדובר בהשקעה שמבוצעת לשם רווח במסגרת אקזיט עתידי.

"אמדוקס היא היום מובילה בתעשייה, אבל גם היא הייתה בעבר סטארט-אפ", אמר סת' נסביט, סגן נשיא למוצרים באמדוקס. "אנחנו מכירים בכך שחדשנות מילאה תפקיד בהצלחתנו. תוכנית ה-Open Innovation מטפחת את קהילת הסטארט-אפים, שתעצב את עתיד התעשייה".