נתניהו: "צעירים שלא יכולים לקנות דירה בגודל אמבטיה בפ"ת יבנו צמוד קרקע בגליל - מחירי הדירות בצפון יעלו"

ראש הממשלה בוועידת הגליל: "מבטיח מהפכה בגליל בתוך שלוש שנים. נפתח כבישים ורכבות שיחברו בין יקנעם, נהריה וקרית שמונה" ■ הנשיא פרס שיבח את יעדי הנדל"ן של נתניהו וקרא לממשלה: "תורידו את מחיר הקרקע. ת"א וחיפה צפופות מדי ובעלות זיהום אוויר מסוכן למשפחות"

נשיא המדינה, שמעון פרס, מעניק היום (ג') גיבוי יוצא דופן לרפורמת הקרקעות שמוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני מברך את ראש הממשלה על מה שהוא עושה במנהל מקרקעי ישראל. למה לחכות שבע שנים לקרקע? אין דבר כזה בשום מקום בעולם", אמר פרס במהלך "ועידת הגליל" שהתקיימה בכפר בלום.

"תורידו את מחיר הקרקע", הפציר פרס בשרי הממשלה. "היום דונם אדמה בתל אביב עולה מעל מיליון דולר. הממשלה צריכה לתת קרקע בזול למי שרוצה לחיות בגליל, וגם לקצץ את הזמן שעובר מקבלת ההחלטות ועד לביצוע. ההצעות בעניין קיצור תהליכי הבנייה ומתן האישורים טובות, כי אחרת רק עשירים יקנו פה בתים", הוסיף פרס. לדבריו, ערים כמו ת"א וחיפה צפופות מדי ובעלות זיהום אוויר "מסוכן למשפחות", וזו עוד סיבה לפזר את האוכלוסייה ולעבור לגליל.

ומה חושב הנשיא על הביורוקרטיה בישראל? "הביורוקרטיה לא הובאה על ידי משה רבנו מהר סיני. אנחנו הבאנו ביורוקרטיה ואנחנו יכולים גם לקחת אותה". פרס התייחס גם לביקורת שהושמעה כנגד הפרטת הקרקעות, במיוחד מקרב חוגי השמאל עימם הוא נמנה: "אני יודע שיש ויכוח על עניין הלאומיות של הקרקע, אבל אין דבר כזה - קרקע תמיד תישאר לאומית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח בוועידה כי הוא יבצע "מהפכה בגליל" בתוך שלוש שנים, והזכיר לנוכחים כי דבריו מוקלטים ומצולמים. "נפתח כבישים ורכבות שיחברו בין יקנעם, נהריה וקרית שמונה", הוא אמר. לדבריו, למחירי הדיור במרכז יש השפעה ישירה על עתיד הגליל: "המנוע החזק ביותר לגליל הוא מחירי הדיור ק בגוש דן. צעירים שלא יכולים לקנות בית בגודל של אמבטיה בפ"ת יכולים לבנות כאן בית צמוד קרקע. המחירים יעלו כאן בהדרגה כי היישובים יתחילו להיות אטרקטיביים. ככה זה יתקדם".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הביע תמיכה פומבית בדבריו של נתניהו אף על פי שבכירי משרדו מתנגדים להשקעה נרחבת ברכבות: "אין לי ספק שמה שאמר רה"מ יקום ויהיה. אסור לאבד את הצפון ולא נאבד אותו. נחזק את הצפון, ניישב את הצפון, נייפה אותו ונביא לא רק כבישים אלא גם תעסוקה, היי-טק מחקר ופיתוח והשכלה גבוהה".