נתן חץ: "מינוף זאת לא מילה גסה, השאלה מה הוא ממנף"

בעל השליטה בחברת הנדל"ן אלוני חץ הרצה בכנס של מיטב בית השקעות ■ "אנו משלמים דיבידנד מזה 40 רבעונים כל רבעון ומשתפים את המשקיעים ברווחים"

נתן חץ, מבעלי השליטה בחברת אלוני חץ , הרצה בכנס יועצים של מיטב בית השקעות על האופן שבו צלחה אלוני חץ את "הצונאמי העולמי" בשוקי ההון והנדל"ן בעולם. "אנחנו לא מנהלים כסף לזמן קצר ואופק ההשקעה שלנו הוא לטווח ארוך ובשיטת "הפר הזקן" - לא מחפשים דברים מסוכנים. אנו רוכשים נכסים שמהיות הראשון מייצרים לנו הכנסות ולכן בפעילות הליבה שלנו לא קרה כלום במשבר", אמר חץ.

חץ התייחס להתחייבות הענק שבהן שרעו חברות נדל"ן רבות: "מינוף זה לא מילה גסה השאלה מה הוא ממנף אם קונים מגרש ואומרים שנחיה מזה שנשביח וערכו יעלה, זה הרבה אם ואם ואם ובינתיים בשוטף אין כלום. אנחנו לא רוצים לגדול ברמות מינוף שהן מעבר לסביר. אם מניפים נדלן מניב ברמה של כ-65% זה נותן לנו מספיק כלים להתמודד עם צרות שיגיעו".

משנת 2005 החברה ממוקדת ב-3 שווקים שבהם לא התפתחה בועת נדל"ן: ישראל, שוויץ וקנדה. זאת לאחר שבשנת 2005 ביצעה אקזיט ענק של 1.8 מיליארד שקל. "הרגשנו בבטן שהמחירים כבר לא נוחים ומימשנו את כל הפורטפוליו שלנו באנגליה", אמר. לאחר פרוץ המשבר החברה עצרה את התוכניות להשקעה באסיה ואפילו את תוכנית ההרחבה של אמות הפעילה בישראל.

כדוגמא לחוסנה של החברה אמר: "אנו משלמים דיבידנד מזה 40 רבעונים כל רבעון ומשתפים את המשקיעים ברווחים". על הירידה החדה במחירי המניות של חברות הנדל"ן בשיא המשבר ציין: "אם אומרים לך שחברה נסחרת פחות מההון העצמי שלה אז או שאתה מרמה או שאתה משקר". על ההשקעה הכושלת בפירלי האיטלקית אמר: "הפסדנו 350 מיליון שקל על השקעה אחת. זה לא נעים אבל החדשה הטובה שעברנו את זה וכיסינו את ההפסד דרך פעילות הליבה".