קמפיין בארה"ב: חשבו על אחריות ישראלים להתקפות בעזה

משרד ליחסי ציבור בניו-יורק נשכר ע"י שליטת קטאר "להגביר המודעות לאחריות אלה שהשתתפו בהפצצות בתי ספר בעזה" ■ מנהלת במשרד ל"גלובס": "אנו לא מדברים עם עיתונאים" ■ המוטו של משרד: "אנו מאמינים במה שאנו עושים"

הקמפיין להטיל אחריות אישית על ישראלים בגין מבצע "עופרת יצוקה" מגביר את פעילותו בארה"ב. אשתו של שליט קטאר, השיח'ה מוזה בינט נאסר אל מיסנד, שכרה משרד ליחסי ציבור, פנטון קומיוניקיישן, מניו-יורק, כדי להשתיל את מסרי הקמפיין בדעת הקהל האמריקנית.

לפי מסמכים שהגישה פנטון למשרד המשפטים בוושינגטון, כנדרש לפי החוק מכל לוביסט, נשכרה פנטון כדי לתמוך ב"קמפיין ציבורי בינלאומי שקורא להגביר את המודעות לאחריות אלה שהשתתפו בהתקפות על בתי-ספר בעזה". המסכים נחשפו היום בעיתון וושינגטון טיימס.

מנהלת במשרד פנטון בניו-יורק סרבה להתייחס לשאלת "גלובס" על חלקו של המשרד בקמפיין. היא אמרה, כי המשרד אינו נוהג לדבר עם עיתונאים על עבודתו וכי לקוחות המשרד יכולים לדבר בשם עצמם. בתשובה להערה שתפקידו של משרד ליחסי ציבור הוא לדבר עם עיתונאים סיימה הדוברת את השיחה.

המגזין המקצועי פי.אר וויק דיווח בשבוע שעבר, כי פנטון קומיוניקיישן נשכרה כדי לפתח ולישם מסע להגברת המודעות הציבורית לגבי הצורך להגן מוסדות חינוך בעזה מפני אלימות. שווי החוזה: 270 אלף דולר.

לפי המגזין, העבודה החלה ב-14 בספטמבר והיא אמורה להסתיים ב-28 בפברואר 2010. הפרוייקט דומה בהיקפו לפרוייקט שניתן לחברה במארס ע"י "קרן קטאר לחינוך, מדע ופיתח קהילתי". במסגרת החוזה הראשון, פיתחה פנטון יחסים עם המדיה ויזמה תכנית להחדרת המסר בקרב הציבור הרחב.

פנטון מתמחה בקמפיינים "ליברליים" והמוטו שלה, באתר המשרד באינטרנט, הוא "אנו מאמינים במה שאנו עושים". המחלקה הבינלאומית של החברה עוסקת ב"זכויות אדם ובניית שלום: מהמלחמה בעיראק ועד לטבח העם בדארפור, פנטון חברה עם הארגונים הגדולים בעולם לזכויות אדם כדי לקדם יישוב סכסוכים, להגן על זכות הגדרה העצמית והחירות ולהילחם באפליה".

בין רשימת הלקוחות שלה נמצא בית-המשפט הפלילי הבינלאומי.

אחד מעובדי החברה שלעבר, ג'רמי בן עמי, עומד עתה בראש Jstreet, שדולה חדשה בוושינגטון, שמנסה לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים ושנחשבת יריבה, אם לא מתחרה, של השדולה הפרו-ישראלית הוותיקה בוושינגטון, אייפא"ק.