תחרות קקטוס הזהב 2010: פאנל השופטים יורחב

פאנל השופטים יורכב מ-21 מנהלי קריאטייב ו-36 אנשי מקצוע מתחום הפרסום, האינטרנט, הטלוויזיה והאקדמיה ■ בנוסף, התחרות תורחב למתכונת של פסטיבל פרסום בן יומיים

פאנל השופטים בתחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב יורחב השנה מ-21 שופטים לכ-60. אל מנהלי הקריאייטיב ששפטו את התחרות בשנה החולפת יצטרפו 36 אנשי מקצוע מתחומי הקריאייטיב והפרסום, מתעשיית האינטרנט, הטלוויזיה ומהאקדמיה. השופטים יבחרו על-ידי ועדה מיוחדת של האיגוד.

כזכור, בשנים האחרונות עבר הליך השיפוט בתחרות קקטוס הזהב מספר גלגולים. האחרון שבהם, בעקבות פרישת איגוד המפרסמים מהתחרות, היה החלטה לגבי שיפוט על-ידי מנהלי קריאייטיב בלבד - מתוך מטרה להגיע לשיפוט המתמקד במצויינות קריאטיבית. אבל הניסיון לא עלה יפה, לאחר שהתברר כי השופטים החמירו מאוד עם עצמם, ובסופו של התהליך התקבלו תוצאות לפיהן לא היו כמעט זוכים במדליות. בהתערבות הנהלת האיגוד הוצע למנהלי הקריאייטיב לתת פקטור לציונים המקוריים - מה שהביא לריבוי מדליות וזכיות.

לזכותם של חברי ועדת הקקטוס יאמר כי בתום התהליך הם הבינו כי שיפוט על-ידי כמות כה מצומצמת של אנשים, שלרובם יש אינטרסים כאלה ואחרים, עלול לייצר תוצאות בעייתיות, והם עצמם המליצו בפני הנהלת האיגוד להגדיל את פאנל השופטים.

לדברי יגאל שמיר, יו"ר התחרות: "איכות השיפוט בתחרות היא הגורם המכריע בהצלחת הקקטוס. אחרי שבפעם הקודמת התקשו בכירי הקריאייטיב בארץ לשפוט את עצמם, ניסינו השנה להרחיב את מעגל השופטים - אבל לשמור על האוריינטציה הקריאטיבית שלו. ברור לי כי הקקטוס מעולם לא נהנה ולעולם לא ייהנה מקונצנזוס מוחלט, אבל חשוב לנו לנסות בכל זאת למצוא פיתרון שיביא כבוד לקריאייטיב שלנו ולאנשים שיוצרים אותו".

בשונה משהשנה הקודמת, תחרות הקקטוס בשנת 2010 תורחב למתכונת פסטיבל פרסום בן יומיים.