סקר מנהלי הקרנות העולמי: 65% לא צופים תרחיש W בשווקים

זאת, לעומת 47% בלבד בסקר הקודם שנערך בספטמבר ■ הסקר החודשי של מריל לינץ' מראה כי תיאבון המשקיעים לסיכון עלה לשיא של יותר מ-3 שנים ■ מנהלי הקרנות ממשיכים לשמור מרחק ממניות הפיננסים

הראלי העולמי שהחל ב-9 במארס הרים את מדדי המניות המובילים בעולם בכ-60% - והמשקיעים רוצים עוד. תיאבון המשקיעים לסיכון עלה בחודש אוקטובר לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2006 בעוד שהחשש מתרחיש W (כלומר נפילה נוספת בכלכלה העולמית ובשווקים) מתפוגג. כך עולה מתוצאות סקר מנהלי ההשקעות של מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה.

הסקר נערך בקרב 229 מנהלי קרנות בלמעלה מ-50 מדינות, החולשים על נכסים בהיקף 616 מיליארד דולר. הסקר נערך בין ה-2 ל-8 באוקטובר.

"המשקיעים בטוחים שהסיכון לתרחיש W דועך", אומרים במריל לינץ'. 65% מהמשתתפים בסקר מעריכים כי לא צפוי מיתון נוסף בשנה הקרובה, כלומר לא צפוי תרחיש W. לצורך ההשוואה, בסקר הקודם בחודש שעבר צפו רק 47% מהמשתתפים כי לא יהיה מיתון נוסף בשנה הקרובה.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי אמנם רק בחיתוליה, אך 72% מהנשאלים מעריכים כי התחזיות לרווחי החברות ישתפרו בשנה הבאה, לעומת 68% בסקר הקודם. 39% מהם צופים צמיחה דו-ספרתית ברווחים בשנה הבאה, לעומת 25% בספטמבר.

כאמור, הסקר מראה גם שתיאבון המשקיעים לסיכון ממשיך לעלות, בעוד משקיעים רבים חוששים לפספס את המשך הראלי ומעבירים יותר ויותר כספים לשוקי המניות. פיקדונות המזומנים של מנהלי הקרנות נמצאים ברמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2004 ו-38% מהנשאלים החזיקו במשקל יתר על האפיק המנייתי, לעומת 27% בספטמבר. מגזרי הטכנולוגיה, אנרגיה, תעשייה ומתכות היו המועדפים ביותר על מנהלי הקרנות והמשקיעים ממשיכים לשמור מרחק ממניות הפיננסים.

"המניות נמצאות בעמדה מעולה: החשש מ-W מתפוגג והדאגות מהאינפלציה ומהעלאת ריבית אינן כבדות מספיק כדי למנוע עלייה בתיאבון לסיכון באוקטובר", אמר מייקל הרטנט, אסטרטג המניות הראשי של מריל לינץ' בניו יורק.