טיפול שורש לטי.אר.די: בעלי האג"ח דורשים פירעון מיידי

לחברה חוב של 13.7 מיליון שקל בגין האג"ח, כשבקופתה מיליון שקל בלבד ■ בשנים האחרונות סבלה החברה מצרות שונות, שהמרכזית שבהן היא הפסד של 14 מיליון שקל בעסקאות מט"ח ספקולטיביות

סבלנותם של מחזיקי האג"ח של חברת טי.אר.די פוקעת, ולאחר שלא קיבלו את התשלום המגיע להם בחודש אוגוסט, דיווחה אמש (ד') החברה על כינוס אסיפת בעלי אג"ח בסוף החודש. באסיפה מתכוונים מחזיקי האג"ח לדרוש את העמדתן של איגרות החוב לפירעון מיידי.

טי.אר.די, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי לתחום טיפולי השיניים, גייסה מהציבור 46.6 מיליון שקל בשנת 2006, על ידי הנפקת מניות ואג"ח להמרה. האג"ח אמורות היו להיפרע בין השנים 2009-2012.

בשנים האחרונות סבלה החברה מצרות שונות, שהמרכזית שבהן היא הפסד של 14 מיליון שקל בעסקאות מט"ח ספקולטיביות. הבעלים של החברה הם צבי דוידוביץ' וישראל רמות, המכהן כיום גם כמנכ"ל החברה לאחר שבתחילת השנה עזב את החברה המנכ"ל, רו"ח צבי איציק. איציק חבר לקבוצת המשקיעים בחברת נץ בונדס, שרכשה את השליטה בחברת אסים השקעות.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה טי.אר.די עם הכנסות של 5.5 מיליון שקל והפסד של 1.7 מיליון שקל. לחברה גירעון של שני מיליון שקל בהון העצמי, כאשר בקופתה נותרו מיליון שקל בלבד.

יתרת האג"ח הנמצאת במחזור עומדת על כ-13.7 מיליון שקל, לאחר שהחברה רכשה פעמיים איגרות חוב מהמחזיקים בהצעות רכש מיוחדות. בהצעת הרכש האחרונה, בדצמבר 2008, רכשה החברה 9.4 מיליון איגרות חוב לפי מחיר של 52 אגורות ליחידה. כיום נסחרות איגרות החוב של החברה לפי מחיר של 58 אגורות, המשקף תשואה של 62% לפדיון. החברה עצמה נסחרת לפי שווי של 11 מיליון שקל.