צפו בסרטון: כך מציגה סדרת טלוויזיה טורקית את חיילי צה"ל כרוצחים

גלובס tv ■ אביגדור ליברמן: "שידור הסדרה מהווה הסתה ברמה החמורה ביותר, שנעשית בחסות ממלכתית" ■ שגריר טורקיה בישראל זומן לבירור ■ בין השאר, בסדרה נראים חיילי צה"ל יורים בדם קר בתינוקות ובילדים פלסטינים

גם הטלוויזיה הטורקית מצטרפת למסע ההסתה המתלהם נגד ישראל. סדרת דרמה עלילתית, שעלתה אמש (ד') בערוץ הממלכתי הטורקי, מציגה את חיילי צה"ל יורים בדם קר בתינוקות ובילדים פלסטינים.

לא ברור אם עיתוי השידור מקרי, אבל כל מה שנעשה ברשת TNT נתון לפיקוח ממשלתי. קשה להאמין כי מישהו העלה על הדעת לשדר מיצג שנאה שכזה, ללא אישור מגבוה. לנוכח ה"דרמה" הזאת, ההודעה הטורקית היום (ה') על תרגיל צבאי חדש שתקיים טורקיה בקרוב עם סוריה, נשמעת כמעט משנית. הבקיעים בין שתי המדינות מעמיקים והם ניזונים, החל מאתמול, בהרבה דם רע ישר מהערוץ הראשון של הטלוויזיה הטורקית.

בעקבות סדרת ההסתה, שר החוץ אביגדור ליברמן הורה לזמן את השגריר הטורקי בישראל לשיחה עם הדרגים המקצועיים במשרד, בכדי למחות בפניו על שידור סדרת הטלוויזיה המסיתה נגד ישראל בערוץ הטלוויזיה הממלכתי.

"שידור הסדרה מהווה הסתה ברמה החמורה ביותר, והיא נעשית בחסות ממלכתית", ציין שר החוץ. "סדרה כזו, שבינה לבין המציאות אין אפילו קשר קלוש, המציגה את חיילי צה"ל כרוצחי ילדים תמימים, אינה ראויה לשידור אפילו בין מדינות אויבות, ובוודאי שלא במדינה המקיימת עם ישראל יחסים דיפלומטים מלאים".

מיצג טלוויזיוני קשה

"אנחנו חייבים לעבור במחסום", אומר אזרח פלסטיני לחייל במחסום של צה"ל. "אשתי עומדת ללדת". בסדרה הטורקית נראית אישה בהריון כורעת ללדת במחסום, אבל הקלגס הישראלי אינו מתיר לרכב לעבור. ואז מתקרב רגע השיא בטלוויזיה הממלכתית של טורקיה, שמציגה בסדרה מבוימת את הנעשה, לטענתם, במחסומים של צה"ל.

הפלסטינית ילדה בצד את בנה, אבל הכיבוש הישראלי חורץ את גורלו של הילד. "קוראים לו מזלום, ואני אנקום את נקמתו", אומר השחקן שמשחק את האב בסדרה. וזאת רק סצנה אחת. באחרות, יורים למוות בנערות שמרימות את ידיהן לאות כניעה, קשישים מוכים למוות בהוראת קצינים ישראליים, ורק חיילים בעלי יצר שנאה ורצון לנקמה מקודמים.

במחסום, הגבר שבנו נורה למוות חולם על מסע נקמה בחיילים שמולו, אבל נאלץ לחזור לרצועה. בעימותים אחרים עם פלסטינים הרצח בדם קר נמשך. חייל צה"ל נראה יורה בילדה מטווח קצר.