כלל פיננסים מימשה מחצית החזקתה ב-AVA תמורת 7.1 מיליון שקל

עוד לפני המימוש נהנתה כלל פיננסים מדיבידנד בסך 2.475 מיליון דולר שחילקה AVA פיננסים ■ טל רז, מנכ"ל: "החברה מגבשת אסטרטגיה של התמקדות בפעילות הליבה של בית ההשקעות"

חברת כלל פיננסים דיווחה היום כי ב-15 באוקטובר השלימה מכירה של כ-16.5% מהונה של חברת AVA פיננסים (המהווים 50% מהחזקותיה של כלל פיננסים בAVA) בתמורה לסך של 1.915 מיליון דולר שהם כ-7.1 מיליון שקל.

בנוסף, כנגד תשלום של חצי מיליון דולר (כ-1.9 מ' ש') נתנה כלל פיננסים לרוכשים אופציה למשך שנה לרכישת יתרת החזקותיה בחברה שהם כ-16.5% מהונה של AVA בתמורה ל-7.44 מיליון דולר, מחיר מימוש זה שווה נכון להיום כ-27.5 מיליון שקל.

במועד הקובע, פרעה AVA את היתרה הבלתי מסולקת של הלוואת הבעלים שהעמידה לה כלל פיננסים, בסכום של 1.4 מיליון דולר. בכך הושבה במלואה השקעת החברה ב-AVA אשר בוצעה בדרך של הלוואת בעלים ואשר סכומה הכולל עמד על 2.3 מיליון דולר.

עוד מודיעה החברה כי בסמוך לפני המועד הקובע חילקה חברת AVA פיננסים דיבידנד, אשר חלקה של כלל פיננסים בו עמד על 2.475 מיליון דולר.

סך התמורה ששולמה לכלל פיננסים במועד הקובע, בצירוף הדיבידנד שחולק כאמור והחזר היתרה הבלתי מסולקת של הלוואת הבעלים, הניבו לחברה תזרים מזומנים בסך של 6.29 מיליון דולר שהם כ-23.3 מיליון שקל.

על פי הערכה ראשונית של החברה, בעקבות מכירת מחצית החזקות החברה ב-AVA אשר הושלמה במועד הקובע, צפויה החברה לרשום ברבעון הרביעי של 2009 רווח לא מהותי.

טל רז, מנכ"ל כלל פיננסים: "חברת כלל פיננסים מגבשת בימים אלו אסטרטגיה אשר עיקרה התמקדות בפעילות הליבה של בית ההשקעות. מימוש החזקותיה של כלל פיננסים באווא הינו שלב ראשון במימוש אסטרטגיה זו . אני מודה ליזמיה של אווא פיננסים, שהצליחו להוביל את אווא להצלחה ומובילות בתחום המסחר באינטרנט בישראל ובעולם".