האם חדשות ערוץ 2 השתמשו ללא אישור בחומרים מסרט חדש של ערוץ 1?

איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1, מאשים את חדשות ערוץ 2 בשימוש אסור בחומרים מתוך הסרט התיעודי "אני הייתי שם בצבע" שהופק בערוץ 1 ■ חדשות ערוץ 2: "הטענות שהועלו מוזרות ביותר"

איתי לנדסברג, מנהל מחלקת תעודה בערוץ 1, שלח הבוקר (א') מכתב חריף לאבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, ובו טענות קשות על כך שחברת החדשות של ערוץ 2 עשתה שימוש פסול לכאורה בקטעים מתוך הסרט התיעודי "אני הייתי שם בצבע", שמופק על-ידי הערוץ 1 במסגרת רצועת התעודה "הסיפור האמיתי".

מהו הסיפור האמיתי מאחורי "הסיפור האמיתי"? תלוי איזה ערוץ שואלים.

לנדסברג כותב לוייס: "ביום שישי 16.10.09 שודרה ב'אולפן שישי' כתבה אודות סרט המופק מזה שנה וחצי בחוזה עם ערוץ 1 - הסרט 'אני הייתי שם בצבע'.

"מתן חומרי הסרט לשידור בערוץ 2 נעשה ללא תיאום ובניגוד לחוזה על-ידי יוצרי הסרט - אבישי כפיר ואיציק רובין (נושא זה ידון בינינו לבין היוצרים בנפרד).

"אולם, לאנשי 'אולפן שישי' - למגיש התכנית יאיר לפיד ולכתב אילן לוקץ - היה ידוע כי הסרט מיועד לשידור בערוץ 1 ברצועת 'הסיפור האמיתי' וכי הסרט מוכן. למעשה, כל חומרי הכתבה נלקחו מהסרט המוכן.

"למרות זאת בחר מר לפיד להעלים עובדה זו ולא לתת את הקרדיט המגיע לערוץ 1 בסוף הכתבה או בתחילתה. כתבכם, שערך את הכתבה אודות הסרט, לא טרח לציין במילה אחת את העובדה שהסרט המלא אודות ארכיון מונסון ישודר בקרוב ברצועת 'הסיפור האמיתי' בערוץ 1.

"גם כשצויין בכותרות כי מדובר בסרט 'אני הייתי שם בצבע', לא צויין חלקו של ערוץ 1 בהפקה... אני רואה במעשי צוות 'אולפן שישי' התנהגות לא הגונה ולא אתית מצידכם. מיותר לציין כי ערוץ 1 ורשות השידור משקיעים בסרט כסף רב מזה תקופה ארוכה".

לנדסברג הוסיף כי הוא מצפה לתיקון המעוות כבר בתוכנית הקרובה של "אולפן שישי", בה הוא דורש כי "ייאמר בצורה מפורשת וברורה כי הסרט מופק בסיוע רשות השידור, והוא מיועד לשידור בקרוב ברצועת 'הסיפור האמיתי' בערוץ 1".

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה כי "הטענות שהועלו על-ידי איתי לנדסברג מוזרות ביותר. הכתבה לא עסקה בסרט שישודר בערוץ 1 אלא בארכיון הסרטים הצבעוני הציוני של פרד מונסון. הארכיון קיבל את מלוא הקרדיט, ולמרות זאת במהלך הכתבה ניתן קרדיט לערוץ 1".