פיפ"א הקפיצה את דמי ההשבחה כדי למנוע "גניבת טאלנטים"

דמי ההשבחה המקסימליים לשחקן בן 16, שעמדו על 130 אלף אירו, יעמדו מעתה על 450 אלף אירו לפחות ■ המהלך נועד להקשות על הקבוצות הגדולות לפתות שחקנים

בניסיון למנוע "גניבת טאלנטים" בגיל צעיר ממועדוני האם שלהם, החליטה פיפ"א להעלות משמעותית את דמי ההשבחה שישולמו לקבוצות. לדוגמה, אם עד היום עמדו דמי ההשבחה המקסימליים לשחקן על 130 אלף אירו, הרי שעל-פי ההחלטה החדשה ישלמו המועדונים סכומים הגבוהים פי ארבעה וחמישה.

כך למשל, דמי ההשבחה המינימליים לשחקן בגיל 16 ששיחק במועדון האם שלו לפחות חמש שנים, יעמדו מעתה על 450 אלף אירו. לשחקן בן 17 קבעה פיפ"א תג מחיר מינימלי של 540 אלף אירו, ועבור שחקן שהגיע לגיל 18 תשלם הקבוצה הרוכשת לקבוצת האם לפחות 630 אלף אירו כדמי השבחה.

המהלך החדש של פיפ"א נולד מתוך רצון למנוע את התופעות שהתפרסמו לאחרונה, לפיהן קבוצות פרמיירליג ניצלו את היטלי ההשבחה הנמוכים כדי לרכוש שחקנים צעירים מצרפת ומאיטליה. כזכור, פיפ"א השעתה לאחרונה את צ'לסי מפעילות בשוק ההעברות עד ינואר 2011, לאחר שפנו ב-2007 לגאל קאקוטה, שחקנה של לאנס הצרפתית, ושיכנעו אותו להפר חוזה ולחתום באנגליה. הקשר השמאלי היה בעת הפנייה בן 16 בלבד.