הראלי במניות הבנקים: הבינלאומי חזר למכפיל הון של 1

מכפיל הון הגבוה מ-1 מקובל כשווי ריאלי של בנקים מתוך הנחה שבנק במצב סביר, אמור להיסחר סביב ההון העצמי שלו ■ מתחילת השנה עלה שווי השוק של הבינלאומי ב-125%

ההתאוששות במניות הבנקים ממשיכה. לאחר עליות חדות בשבוע שעבר, חזר הבינלאומי בסוף השבוע למכפיל הון של 1, לראשונה מאז 2007. הבנק נסחר כעת לפי שווי של 5.92 מיליארד שקל, מעל הונו העצמי, שעמד בסוף יוני על 5.9 מיליארד שקל.

הבנק הבינלאומי נמצא בשליטת פיבי שבבעלות צדיק בינו, ומנכ"ל הבנק היא סמדר ברבר-צדיק. אגב, הבינלאומי כבר עבר בשווי השוק את פז נפט, החברה הגדולה השנייה שבבעלות בינו, הנסחרת לפי שווי של 5.8 מיליארד שקל.

מכפיל הון הגבוה מ-1 מקובל כשווי ריאלי של בנקים מתוך הנחה שבנק במצב סביר, אמור להיסחר סביב ההון העצמי שלו. מלבד הבינלאומי, כיום שני בנקים גדולים נוספים נסחרים עם מכפיל הון מעל 1: בנק לאומי נסחר לפי מכפיל של 1.15, ומזרחי טפחות נסחר לפי מכפיל של 1.1. הפועלים, עם מכפיל של 0.96, ובנק דיסקונט שנסחר לפי מכפיל הון של 0.76, טרם הגיעו למכפיל הון 1.

לבינלאומי שני סוגים של מניות, 1 ו-5. מניית הבינלאומי 5, הנסחרת במדד ת"א 100, עלתה בשבוע שעבר ב-8.7%, ומתחילת אוקטובר ב-13.8%. זאת בעוד מניית הבינלאומי 1, הנסחרת במדד היתר, עלתה תוך שבוע ב-6.2% ומתחילת אוקטובר ב-9%. מדובר בעליות חדות ולא שגרתיות במניה, בהינתן שמדד הבנקים עלה מתחילת אוקטובר ב-6.1%.

מתחילת השנה עלה שווי השוק של הבינלאומי ב-125% ואלמלא הפיצול בין המניות היה הבנק נסחר במדד ת"א 25. הבינלאומי צפוי לבצע איחוד הון לאחר שיסיים את הסכסוך עם בנק דיסקונט.

יצוין כי לבינלאומי עודפי הון גדולים. הלימות ההון של הבנק היא 13.95% וההון הראשוני הוא 9.53%. שני הפרמטרים הללו גבוהים מיעדי בנק ישראל, שעומדים על 12% להון הכולל ו-7% להון הראשוני. הבינלאומי מעוניין לחלק דיבידנד, אך בנק ישראל בולם חלוקת דיבידנדים עד למחצית 2010.