במשפחת אושרנקו מוטרדים מהאפשרות שהרוצח לא ייתפס

חבר קרוב של המשפחה: "עדיין לא דווח על התקדמות בחקירת הרצח במועדון ההומו-לסבי בת"א, מה יהיה עם הרצח הזה?"

בני משפחת אושרנקו, שמהבוקר יושבים שבעה על 6 בני משפחתם שנרצחו בסוף השבוע ונקברו אתמול (א'), חוששים מכך שהמשטרה לא תצליח לשים את ידה על מי שביצע את הטבח המזעזע.

"עדיין לא דווח על התקדמות בחקירת הרצח בברנוער בתל-אביב, מה יהיה עם הרצח הזה?", שאל היום (ב') בדאגה חבר קרוב של המשפחה בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט.

החברים ובני המשפחה עדיין לא מצליחים לעכל את הטרגדיה הקשה. בעיקר קשה להם להתמודד עם העובדה שילדה בת שלוש ותינוק בן 3 חודשים נרצחו על לא עוול בכפם. "רושל היתה ילדה צחקנית ושמחה", סיפר המכר בעצב. "לא יאומן שהיא סיימה את חייה בצורה כזו". על האם טטיאנה, העיד כי "היא היתה רקדנית מדהימה".

גם בגן-הילדים בו למדה רושל עדיין לא יודעים כיצד לספר לילדים כי הילדה, שחגגה רק בסוף השבוע יום-הולדת שלוש, לא תגיע יותר לגן. על דלת הגן תלו אתמול תמונה שלה. "הבן שלי הגיע בתחילת השנה לגן בזכות רושל", סיפרה אתמול בכאב אריקה פלשנר, אם לאחד הילדים בגן של רושל. "זו בעצם היתה הסיבה להגיע לגן בבוקר".

"ההורים שלה השקיעו בה מאוד תמיד", הוסיפה פלשנר. "במסיבות היא היתה ממש נסיכה קטנה, גם במסיבה שנערכה בסוף השבוע".

6 ארונות, הלוויה אחת

כבר יותר מ-48 שעות חלפו מאז הרצח המזוויע בראשון-לציון, והמשטרה ממשיכה בחקירה סביב השעון. מי שאולי תוכל לשפוך אור על התעלומה היא יאנה, בת המשפחה היחידה שנותרה בחיים. היא עשויה לספר על חייו של אחיה ואביה ועל אויבים פוטנציאליים שיכלו, אולי, לרצות לבצע רצח כזה.

אתמול הגיעו אלפי בני אדם ובהם מכרים, חברים, שכנים ובני משפחה לבית-העלמין בקיבוץ גבעת-ברנר כדי להיפרד בפעם האחרונה מששת בני המשפחה שנרצחו. אחד-אחד נטמנו באדמה הסבא והסבתא אדוארד ולודמילה בני ה-56, בנם דימיטרי בן ה-32, אשתו טטיאנה בת ה-28 ושני הנכדים: רושל בת השלוש ונתנאל בן ה-3 חודשים.

כיוון שבני המשפחה אינם יהודים, ההלוויה לא נערכת בבית-העלמין בעירם והתקיימה בטקס אלטרנטיבי. עם זאת, הטקס נפתח בקריאת קדיש.

את ההספד הראשון נשא חבר של המשפחה בשפה הרוסית. שרת הקליטה סופה לנדבר נשאה גם היא דברים ואמרה: "באבחת סכין נוראית נרצחה המשפחה על-ידי בני עוולה. יהי זכרם ברוך". בתום הדברים הניחו זרים על חלקות הקברים ראש העיר דב צור, שר התיירות סטס מיז'ניקוב ושרת הקליטה סופה לנדבר.

רבים ממקרוביהם של הנרצחים ניסו לשמור על איפוק והתקרבו בדממה לעבר הארונות, אך ברגע שראו את 6 הארונות - ובהם הארונות הקטנים של שני הילדים - הם התמוטטו ופרצו בבכי. למרות זאת, הטקס התנהל בשקט מצמרר.