לנדאו: "אם תהיה שנה גשומה - אשקול להקפיא את מס הבצורת"

שר התשתיות הבהיר כי כבר בפברואר ניתן יהיה לבחון כמה גשם ירד ולקבל החלטה ■ השר מעודד מהירתמות הציבור לחיסכון בצריכת המים הפרטית: בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2009 ירדה הצריכה ב-15%

שר התשתיות, עוזי לנדאו, הודיע היום כי ישקול להקפיא את היטל הבצורת. לנדאו הבהיר כי הדבר תלוי בנתוני ירידת הגשמים בחורף הקרוב. "אם נראה שלפנינו שנה ברוכת גשמים נשקול את הקפאתו של היטל בצורת כבר במהלך החורף הקרוב", הבהיר השר וציין שיתכן כי כבר בחודש פברואר ניתן יהיה לבחון כמה גשם ירד - ולקבל החלטה.

שר התשתיות הוסיף כי הוא מעודד מהירתמות הציבור לחיסכון בצריכת המים הפרטית: בחודשים אוגוסט ספטמבר 2009 נרשמה ירידה של 15% בצריכה לעומת אותם החודשים בשנה שעברה. "הציבור הבין את המצב הקשה ונרתם. בפועל, הציבור עמד במסגרת ההיטל. הראיה לכך היא שרוב רובו של הציבור לא נאלץ לשאת בעלויות ההיטל, ונראה כי הציבור ממשיך לנסות לחסוך", אמר.

יש לציין כי לנדאו כבר אמר בעבר כי מטרתו של היטל הבצורת היא חיסכון במים ולא ההכנסות ממנו. "נמשיך לפעול במלוא המרץ ולדאוג לכך שבישראל לא יהיה מחסור במים, את זה נעשה באמצעות קידום מפעל ההתפלה, המשך עידוד צריכה נבונה, וגינון תואם אקלים", הוסיף השר.

בחודש הבא צפוי להשיק לנדאו את מתקן ההתפלה החדש בחדרה, חודשיים לפני הזמן המתוכנן.