כפי שנחשף ב"גלובס": שפיר זכתה במכרז לכביש עוקף קריות

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שפיר הנדסה גברה במכרז, שהיקפו הכספי נאמד בכ-1.1 מיליארד שקל, על הצעות מצד אשטרום, דניה סיבוס ושיכון ובינוי ■ ל"גלובס" נודע כי הצעתה הזוכה של שפיר הייתה נמוכה ממיליארד שקל

חברת התשתיות שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, היא החברה הזוכה במכרז להקמת כביש עוקף קריות. כך הודיעה היום רשמית החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה).

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שפיר הובילה במכרז שהיקפו הכספי נאמד בכ-1.1 מיליארד שקל. ל"גלובס" נודע עוד כי הצעתה הזוכה של שפיר הייתה נמוכה ממיליארד שקל.

שפיר גברה במכרז על הצעות מצד חברות תשתית הגדולות במשק, בהן אשטרום, דניה סיבוס בשיתוף עם חברת גילי ויואל עזריה וחברת שיכון ובינוי. הצעתה של אשטרום דורגה במקום השני, שיכון ובינוי- במקום השלישי ודניה סיבוס.

כביש עוקף קריות, יהיה ציר התנועה המרכזי של מפרץ חיפה שיקשר את העיר התחתית בחיפה, אל צפון הקריות בתוואי חדש לחלוטין, שיחליף דרכים חלופיות הסובלות כיום מפקקים ועומסי תנועה.

כביש עוקף קריות יהווה חלופה נטולת רמזורים לכביש שדרות ההסתדרות (כביש מס' 4) הסואן, בקטע שבין עכו לצומת הצ'ק-פוסט. הכביש מתוכנן להיסלל לאורך 14 ק"מ, בין צומת כרי נעמן (דרומית לעכו) לבין דרך הקישון, ויכלול בניית 5 מחלפים ויכלול שלושה נתיבים מהירים לכל כיוון.

היקפו הכספי נאמד בכ-1.9 מיליארד שקל, מתוך כך המכרז הנוכחי מתייחס לעבודות קבלניות בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל, והיתרה מיועדת להפקעות, פיצויים לבעלי הקרקע, אחזקה וכו'. העבודות אמורות להתחיל כבר בסוף 2009.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר הביע שביעות רצון ממספר החברות שניגשו אל המכרז הענק והמורכב. "כביש עוקף קריות תוכנן בתחילה ככביש אגרה, אולם הוא הועבר לאחריות החברה הלאומית לדרכים כחלק מתכנית ההאצה של המשק", אמר, "כבר הוכחנו כי אנו עושים כבישים איכותיים ובטוחים מבלי שהנהגים נדרשים לשלם עליהם אגרת נסיעה. כך יהיה גם בכביש עוקף קריות, שהוא הפרויקט התקציבי הגדול ביותר של החברה הלאומית לדרכים".

"עוקף קריות יהיה אחד הכבישים החשובים בצפון הארץ והוא יוקם לפי הסטנדרטים המתקדמים ביותר בעולם. זה יהיה כביש פרברי מהיר באורך 14 ק"מ, עם חמישה מחלפים לאורכו, שיתחיל בצומת וולקן ויסתיים בחיבור לדרך מס' 4, במחלף כרי נעמן".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ נפגש לפני כשלושה שבועות עם ראשי מועצות שבתחומן יעבור הכביש החדש. "כביש עוקף קריות כמו גם כבישים נוספים בצפון הנמצאים בעיצומה של בניה, ישפרו בצורה משמעותית את איכות החיים של תושבי האזור", אמר השר.