אירופה ננעלה בעליות שערים על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט

רווחי דויטשה בנק זינקו ב-73% ל-2.1 מיליארד דולר ■ אוסקר גרוס הותיר את המלצתו למניית צ'יינה מובייל על "קנייה" אך הוריד את מחיר היעד ל-56 דולר מ-62 דולר ■ נגיד הבנק המרכזי של אנגליה המליץ לממשלות העולם לפעול לפירוק הבנקים הגדולים

פתיחה חיובית בוול סטריט, בתמיכת הדו"חות החיוביים מאד של דויטשה בנק וקדברי, הובילו לנעילה חיובית בבורסות אירופה.

ברקע, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג, המליץ לממשלות העולם לפעול לפירוק הבנקים הגדולים על מנת לצמצם את הסיכונים המאיימים על המערכת הפינננסית.

בנפרד, הפרוטוקולים של ישיבת הבנק המרכזי של אנגליה מה-7-8 באוקטובר חושפים כי כל חברי הועדה המוניטרית הצביעו בעד הותרת הריבית על 0.5% והשארת התוכנית לרכישת אג"ח ב-175 מיליארד ליש"ט.

המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת לאחר נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו אמש (ג') בארה"ב ועל אף דו"חות רבעוניים טובים של חברות רבות.

ענף הסחורות וסקטור הטכנולוגיה הובילו את הירידות בסידני והונג קונג על רקע ירידה במחירי הסחורות ונתונים גרועים מהצפוי בשוק הדיור האמריקני.

"ההתאוששות הכלכלית נותרה בעינה, אך נתוני המאקרו מראים כי קצב ההתאוששות החל להאט", אמר קיושי אישיגן, אנליסט במיצובישי UFJ. "החברות הגדולות חוזרות בהדרגה להציג רווחים, אך עלינו לראות האם מחירי המניות כבר מגלמים את השיפור או לא".

בית ההשקעות אוסקר גרוס הותיר את המלצתו למניית צ'יינה מובייל על "קנייה" אך הוריד את מחיר היעד ל-56 דולר למניה מ-62 דולר.

ענקית הכרייה BHP ביליטון איבדה גובה לאחר ירידת מחירי המתכות משיא של חודשיים.

סמסונג אלקטרוניקס ריכזה עניין לאחר ש-AT&T תבעה את החברה בטענה לקנוניה לקיבוע מחירים.

ניסן , אשר מתבססת על השוק האמריקני, איבדה גובה לאור נתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו אמש בוול סטריט.

קרדיט סוויס ודויטשה בנק מדווחים

רווחי דויטשה בנק זינקו ב-73% ל- 1.4 מיליארד אירו (2.1 מיליארד דולר) ברבעון השלישי - הרבה מעל תחזיות השוק רווח של 811 מיליון אירון (1.21 מיליארד דולר) מ-435 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. זאת הודות למספר הקלות מס הקשורות לשנים קודמות. יחס הלימות הון ראשוני (Tier 1) הגיע ל-11.7% ברבעון השלישי.

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס צפוי לדווח על רווח של 1.74 מיליארד פרנק שוויצרי (1.72 מיליארד דולר). זאת הודות לריביות הנמוכות שהגדילו את ההכנסות ממסחר באג"ח. נזכיר כי בתחילת החודש הודיעה כור שבשליטת נוחי דנקנרכי מימשה עוד 0.5% מאחזקותיה ברווח של 248 מיליון שקל. בעקבות המימוש, רווחי הקבוצה ממכירת מניות קרדיט סוויס חוצים את רף ה-3 מיליארד שקל ועומדים על 3.05 מיליארד שקל.

יצרנית כלי הרכב פיג'ו סיטרואן דיווחה על ירידה של 7.7% בהכנסות הרבעון השלישי ל-11.78 מיליארד אירו (17.6 מיליארד דולר) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

יצרנית דברי המתיקה קדברי דיווחה על עלייה של 7% בהיקף המכירות, ללא התחשבות ברכישות ושינויי בשערי החליפין. זאת בהשוואה לגידול של 4% במכירות במהלך המחצית הראשונה והרבה מעל תחזיות השוק לגידול של 4.7%. החברה עדכנה מעלה את תחזית המכירות בשנת 2009 ל-4% עד 6%.

קבוצת עטיה רוכשת קרקע בסאן דייגו

קבוצת עטיה הודיעה היום על הגשת הצעה לרכישת קרקע באזור סאן דייגו קליפורניה בארצות-הברית במסגרת הליך פירוק חברה המתנהל בבית משפט בקליפורניה. ההצעה שהוגשה, בסך של כ- 25 מיליון דולר, אינה כרוכה בהוצאות מהותיות וכפופה לבדיקת נאותות ואישור דירקטוריון.

הצעה זו, הינה חלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה לאיתור נכסים בשלבי פיתוח במזרח אירופה ובארה"ב, אשר בעליהן, אם חברות ישראליות או זרות, נקלעו לקשיים. החברה תפעל לרכוש נכסים בקשיים ולהשלים את פיתוחם וזאת על בסיס יכולותיה, וניסיונה המצטבר במזרח אירופה וארה"ב.

בחודשים האחרונים, החלה החברה בשיווק פרויקט הדגל בקרואטיה, גני סמובור, ובשבוע שעבר התקיים טקס הנחת אבן הפינה של הפרויקט, וכעט מתחיל תהליך הבנייה באזור.