החברה לישראל מכניסה שותף לחברה בפרו - תרוויח 34 מ' ד'

תכיר ברווח ברבעון הרביעי ■ למשקיע יונפקו 25% ממניות חברת קלפה, המפעילה טורבינות בפרו, תמורת 75 מיליון דולר

החברה לישראל , בניהולו של ניר גלעד, מכניסה משקיע לחברה נכדה שלה בפרו, מה שיניב לקופתה של החברה לישראל רווח של 34 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.

חברת האנרגיה אינקיה (Inkia), חברה בת של החברה לישראל, תקצה 25.1% מחברה בת שלה, קלפה (Kallpa), המפעילה 2 טורבינות בהספק של 374 מגה-וואט בפרו ויחידה נוספת בהספק של 192 מגה-וואט. תמורת המניות ישלם המשקיע 75 מיליון דולר.

המניות יוקצו למשקיע לחברת קווימפאק (Quimpac). העסקה משקפת לקלפה שווי של 220 מיליון דולר לפני העסקה ו-300 מיליון דולר לאחר הקצאת המניות. ההשקעה בקלפה תאפשר לה להרחיב את כושר הייצור שלה ב-280 מגה-וואט נוספים ל-850 מגה-וואט. נזכיר כי לפני שנתיים, כאשר החברה לישראל רכשה את קלפה, עמד כושר הייצור של החברה על 185 מגה-וואט בלבד, ומאז הוא הורחב מספר פעמים והשווי של החברה עלה כמעט פי 3.

"זה חיובי לחברה לישראל", אומר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. "להערכתנו, שווי הספרים של קלפה עמד ערב העסקה על כ-130 מיליון דולר, כך שמדובר בהצפת ערך של כ-90 מיליון דולר עבור החברה לישראל. עד כה היה נראה כי פעילות תחנות הכוח בדרום אמריקה נתקעה ואף נתנו לכך ביטוי של הפחתת השווי במודל הנכסי של החברה לישראל. כעת, נראה כי הפעילות נמצאת בכיוון החיובי והיא צפויה לסייע לצמצום נוסף בדיסקאונט של מניית החברה לישראל".

קלפה אחראית היום לייצור של כ-40% מכלל ייצור החשמל בפרו והרחבת כושר הייצור שלה תאפשר לה להגדיל נתח זה. אינקיה, אגב, מאגדת את כל פעילות החשמל של החברה לישראל בדרום אמריקה, בהיקף של כ-3,000 מגה-וואט, כאשר מרבית הייצור מבוסס על תחנות כח הידרו אלקטריות וטורבינות גז שפועלות על גז טבעי.

החברה לישראל נמצאת בימים אלה בעיצומו של מו"מ המתנהל עם נושיה לצורך השגת הסדר חוב בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. במסגרת ההסדר המתגבש, החברה תזרים לצים כמעט 600 מיליון דולר, תפצה את מחזיקי האג"ח בתוספת ריבית ותזכה לדחייה בתשלומים.