שוב קיצוצים ב"ניו-יורק טיימס": כ-100 עובדי מערכת יפוטרו

זו פעם שנייה בתוך פחות משנה שבה מצמצם "ניו-יורק טיימס" את מספר עובדי מערכת החדשות שלו: גם ב-2008 נשלחו הביתה 100 עובדים מחטיבה זו, ולפני מספר חודשים הופחתו 5% משכר עובדי העיתון

חברת ניו-יורק טיימס הודיעה השבוע על צמצום של 100 משרות במערכת החדשות של העיתון באמצעות פרישה מוקדמת או פיטורים, כדי להתאים את עצמה לירידה בהכנסות הפרסום.

"תנו לי לגשת ישר לעניין: נאמר לנו צמצם את מערכת החדשות ב-100 משרות עד תום השנה", כתב העורך בפועל של העיתון, ביל קלר, במזכר לעובדיו.

זו פעם שנייה בתוך פחות משנה שבה מצמצם ה"ניו-יורק טיימס" את מספר עובדי מערכת החדשות שלו. גם ב-2008 נשלחו הביתה 100 עובדים מהחטיבה הזו. לפני מספר חודשים הופחתו 5% משכר עובדי העיתון.

"כשקיבלנו את הקיצוץ של 5% בשכר, זה היה בתקווה שלא נצטרך לבצע קיצוצים נוספים בכוח-אדם השנה", כתב קלר במזכר שלו, "אבל אני מסכים שאם יש בכך צורך, זה צריך להיעשות במהירות. נעבור את זה ונמשיך הלאה".

חברות עיתונות רבות, כולל גאנט, המו"ל של היומון "יו.אס.איי טודיי", שפרסמה השבוע את הדו"ח הרבעוני שלה, מצויות בקשיים דומים. בשבוע שעבר הפסיק ה"טיימס" לנסות למכור את העיתון "בוסטון גלוב".

החברה איימה לסגור את ה"גלוב" אם האיגודים לא יסכימו לקיצוצי שכר. הטיימס גם ניסתה למכור את אחזקתה בחברה שמחזיקה בקבוצת הבייסבול המקצוענית רד סוקס מבוסטון.

לדברי ביל אומירה, נשיא "גילדת עיתוני ניו-יורק" (האיגוד המקצועי של העיתונאים), רבים מעובדי המערכת המאוגדים בטיימס יקבלו שכר של 3 שבועות תמורת כל שנת עבודה אם יסכימו לפרישה מוקדמת. העיתונאים יקבלו שנתיים של שכר והארכה של תקופה הביטוח הרפואי, לכל היותר.

אומירה טוען כי הפיצויים יחושבו לפי השכר לפני הקיצוץ של 5%. דוברת ה"ניו-יורק טיימס", דיאן מקנלטי, מסרה כי עובדים בלתי-מאוגדים יקבלו ככל הנראה שבועיים שכר לכל שנת עבודה, עד שנה אחת של שכר.