חלק ממחזיקי האג"ח של נאוסיטי מאיימים להצביע נגד ההסדר

פסגות: "בחברה שנמצאת בפשיטת רגל לא צריכים להרוויח בה כאלה סכומים" ■ עורך הדין, המייצג את החברה, אמר כי: "בעלי האג"ח יישארו עם סיכון יותר נמוך לאחר ההסדר, השכר נמוך ביחס לכל נושא משרה אלטרנטיבי"

"השקענו באג"ח ואנו המפסידים הגדולים, השקענו 260 מיליון שקל ונקבל 150 מיליון שקל בהסדר. בן ש"ך לא רעב ללחם ככל שידוע לנו ולכן אין צורך שימשוך משכורת. כשהאנשים האלו באו לגייס כסף הם נפנפו בשווי של 100 עד 200 מיליון דולר לכל אחד", כך טענו מחזיקי האג"ח של חברת נאוסיטי הנמצאת בשליטת היו"ר בן ש"ך (29.7%), המנכ"ל יואב מורן (29.7%), סבי בר נוי (19.8%) ואדי ארדיטי (19.8%) במהלך אסיפת אג"ח שהתקיימה היום בתל-אביב.

בסוף האסיפה החליטו מחזיקי האג"ח לדחות את ההצבעה על אישור הסדר החוב המוצע בשבועיים במהלכם תדון הנציגות עם החברה. ההסדר המקורי הוצע לראשונה החודש, אך לאחר שהמוסדיים הביעו התנגדות החברה שפרה את הצעתה. עו"ד אברמי וול, המייצג את החברה הסביר על התיקונים לעקרונות הסדר החוב ואמר כי: "בעלי האג"ח יישארו עם סיכון יותר נמוך לאחר ההסדר" ואף התייחס לנושא השכר של בכירי החברה: "השכר נמוך ביחס לכל נושא משרה אלטרנטיבי".

אודי קושל ממגדל שוקי הון: "בשביל מה צריך שני מנכ"לים בחברה קטנה כזאת". ליאור גרינהאוס מפסגות: "בחברה שנמצאת בפשיטת רגל לא צריכים להרוויח בה כאלה סכומים".

על פי הסדר החוב שפורסם בתחילת החודש תפחת קרן האג"ח מ-290 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל בלבד, ובעלי השליטה בחברה יזרימו 166 מיליון שקל כדי לשמור על שליטתם בחברה. כמו כן, עלות שכרם של בן ש"ך ומורן תפחת בשלוש השנים הקרובות בכ-500 אלף שקל בשנה. בנוסף, ישועבדו 50% מחלקה של נאוסיטי בתזרים של קרן הנדל"ן בה היא שותפה, לטובת פירעון האג"ח. מסגרת ההסכם היא תעניק מניות בהיקף של 35% לבעלי האג"ח שלה, כך שבעלי השליטה ידוללו מ-100% ל-65% בהון. עם השלמת ההסדר המניות ירשמו למסחר בבורסה.

אמש פורסמו עדכונים לפיהם מחיר המימוש של האופציה יעלה ל-5 מיליון שקל, התמורה שתתקבל כתוצאה ממימוש תשמש את החברה לפירעון מוקדם של האג"ח, בנוסף יוטלו מגבלות על יצירת שעבודים, מנגנון העלאת השכר יבוטל, השליטה בחברה תשמר ויקבע שכל עוד לא תפרע מחצית מהקרן, 30% מעודפי המזומנים שיצברו בנאוסיטי פרויקטים ישמשו את החברה לביצוע פירעון מוקדם.

מוסדי גדול העביר ביקורת גם על ההסדר המתוקן: "בעלי האג"ח לא מכניסים כסף אלא מממשים ערבות אישית. השכר גבוה ביחס לחברה שפעילה במזרח אירופה ומרבית הפרוייקטים שלה בהקפאה. הצעת החברה לא עונה על מרבית הבקשות שלנו בפעם הקודמת".

נאוסיטי הוקמה ב-2003, והנפיקה אג"ח ב-2007. החברה פועלת באופן ישיר, ובאמצעות קרן נדל"ן, שהוקמה בשיתוף עם בנק הפועלים, בה היא שותפה בשיעור של כ-19.2%. החברה והקרן מעורבות כיום ב-17 פרויקטים ברומניה, צ'כיה, הונגריה פולין וישראל. החברה נקלעה למשבר קשה והיא אינה מסוגלת לעמוד בהחזר החוב בזמן לנושים. לפי תזרים המזומנים החזוי של החברה (לפני ההסדר) צפוי לה גירעון של 51.4 מיליון שקל ב-2011. כיום לחברה התחייבויות של 356 מיליון שקל וגירעון של כ-38 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר שבמחצית הראשונה של 2009 היא הציגה הפסד של כ-40 מיליון שקל.