טבע הוציאה 2.6 מיליון דולר על לובינג מתחילת השנה - יותר מב-2008

מאמציה של טבע כוונו בין היתר לקידום חקיקה אוהדת לגנריקה בתחום הביופרמצבטיקה, תרופות שמפותחות על בסיס ביולוגי ■ חברת התרופות השוויצרית Roche תובעת את טבע על הפרת פטנט לתרופה שלה

טבע ממשיכה לקדם במרץ את האינטרסים שלה אצל הרשויות האמריקניות, והוצאותיה על לובינג (שדולה) ממשיכות לעלות בהתמדה. ברבעון השלישי של 2009 טבע אמנם הוציאה סכום נמוך יותר מאשר בשני הרבעונים הקודמים, אך במצטבר, מתחילת השנה ההוצאות טיפסו ב-51% לעומת התקופה המקבילה ב-2008.

ברבעון השלישי הוציאה טבע 770 אלף דולר על לובינג, לעומת 840 אלף דולר ברבעון הקודם ו-570 אלף דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה טבע הוציאה סכום של כ-2.6 מיליון דולר על לובינג, ובכך עקפה את הסכום שהוציאה בשנת 2008 כולה, 2.2 מיליון דולר.

מאמציה של טבע כוונו בין היתר לקידום חקיקה אוהדת לגנריקה בתחום הביופרמצבטיקה, תרופות שמפותחות על בסיס ביולוגי. כיום מוסדרים בחוק האמריקני הליכי הפיתוח והשיווק של תרופות גנריות "רגילות", אך בחודשים האחרונים שוקדים המחוקקים האמריקניים על חקיקה שתסדיר גם את הביוגנריקה.

טבע והחברות הגנריות האחרות מעוניינות לקדם את מרכיבי החוק לטובתן, בעוד שהחברות האינובטיביות (יצרניות תרופות המקור) מושכות לכיוון ההפוך. אחד הנושאים במחלוקת הוא מספר השנים בהן החברה האינובטיבית תוכל לשווק את התרופה בבלעדיות. טבע קידמה את ענייניה בתחומי הבריאות, הפטנטים והמסחר בפעילות לובינג בסנאט, בקונגרס, במשרד הפדרלי לסחר חוץ (USTR) וברשויות נוספות.

רוש השוויצרית תובעת את טבע

חדשות נוספות שקשורות לטבע מגיעות מכיוון חברת התרופות השוויצרית Roche, שתובעת את טבע על הפרת פטנט לתרופה שלה. טבע הגישה בקשה ל-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) לאישור שיווק גרסה גנרית לתרופת ה-Xeloda המיועדת לטיפול במספר סוגי סרטן. במחצית הראשונה של השנה מכירות התרופה ברחבי העולם תרמו 626 מיליון פרנקים שוויצרים (שווה ערך ל-619 מיליון דולר היום), המהווים 3% ממכירות רוש.