הבורסה בת"א ננעלה בירידות: המעו"ף איבד 0.2%

המעו"ף הוסיף השבוע 0.2%, הנדל"ן עלה ב-1.7% השבוע ■ כור ירדה ב-2.3% ומכתשים אגן הוסיפה 0.3% לפני פקיעת מועד הקיבול להצעת הרכש ■ הפועלים הוריד המלצה לאלביט מערכות - איבדה 0.2%

הבורסה בת"א סגרה את יום ושבוע המסחר בירידות שערים, אך מתונות מאלה שנרשמו מוקדם יותר היום. שינוי המגמה בחוזים העתידיים בוול סטריט, ולאחר מכן הפתיחה בנטייה לעליות עזרה למתן את הירידות בשוק המקומי. בינתיים חלק מהמדדים בוול סטריט עברו לטריטוריה האדומה - מה שמנע סגירה טובה יותר בבורסה באחד-העם.

בסיכום שבועי, מדד המעו"ף הצליח לסיים בעלייה של 0.2% ומדד הנדל"ן בעלייה חדה יותר, של 1.7%. ברוב שעות היום, הבורסה המקומית הושפעה מהנעשה בשוקי העולם, מה שלא תרם לסנטימנט. המדדים המובילים נסחרו היום בירידות שערים ומדד המעו"ף את הירידה היומית החדה של קצת פחות מ-1%. לבסוף המדדים סגרו בירידות של 0.2%-1.6% במדדי היתר. החברה לישראל וכי"ל היו המניות שהובילו את המעו"ף בעליות, ומנגד מניית אפריקה היא זו שהובילה בירידות.

בנק לאומי עדכן הבוקר את תחזית הצמיחה שלו וצופה כי המשק הישראלי יצמח ב-2010 ב-2.7%. הסיבות לעדכון תחזית הצמיחה הן: גידול בנתוני סחר החוץ של ישראל לחודש ספטמבר, צמצום הגירעון המסחרי ב-9 החודשים הראשונים של השנה ויצוא הסחורות, שהתרחב ברבעון השלישי של השנה. בנוגע לאינפלציה מעריכים בבנק כי בשנה הקרובה היא צפויה להיות בתחום היעד הממשלתי וכי הדבר עשוי לאפשר לבנק ישראל לשמר מדיניות מוניטרית מרחיבה.

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.4% בחודש ספטמבר 2009. הסימנים לתפנית חיובית בפעילות המשקית מתחזקים וכעת ניתן לקבוע שהירידה בפעילות המשקית נבלמה.

מיטב - מדד המעו"ף יעמוד בסוף השנה על 1,097 נקודות

בית ההשקעות מיטב קיים בשבוע שעבר כנס שנתי גדול ליועצי ההשקעות במערכת הבנקאית, שדנו בנושאים לגבי המשק המקומי. הצפי של היועצים הוא שמדד ת"א 25, יעמוד בסוף השנה על רמה של 1,097 נקודות; 93% מהיועצים סבורים ששוק המניות יהיה אפיק ההשקעה הרווחי ביותר, ורק כ-7% חושבים ששוק איגרות החוב הקונצרניות יניב את התשואה הגבוהה ביותר; שיעור האינפלציה בישראל בשנת 2009 צפוי לדעת היועצים לעמוד על 3.45%.

הלמ"ס: עלייה של 1.7% בייצור התעשייתי, עלייה של 7.7% בפדיון מסחר ושירותים, ירידה של 2.4% במכירות המזון ברשתות השיווק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני הייצור תעשייתי אוגוסט, פדיון מסחר ושירותים אוגוסט ומכירות ברשתות שיווק ספטמבר. בחודשים יוני-אוגוסט נרשמה עלייה של 1.7% בייצור התעשייתי בחישוב שנתי ועלייה של 4.2 בסך כל התעשייה ללא ענפי הטכנולוגיה העילית. מבחינת שוק העבודה, נרשמה ירידה של 3.9% במספר המשרות לשכיר בתעשייה וירידה של 2.8% בשעות העבודה המעשיות בתעשייה.

בחודשים יוני-אוגוסט נרשמה עלייה של 7.7% בחישוב שנתי במדדי פדיון ענפי המסחר והשירותים. בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני עלה הפדיון בחודשים יוני-אוגוסט ב-8.5% בחישוב שנתי. ביולי-ספטמבר נרשמה עלייה של 3.5% בסך המכירות של רשתות השיווק אולם במכירות מוצרי המזון חלה ירידה של 2.4%.

היום - פקיעת מועד קיבול הצעת הרכש של כור למכתשים אגן

מכתשים אגן נסחרה על רקע פקיעת מועד הקיבול היום להצעת הרכש של כור , אשר מציעה לרכוש 5% מהמניות במחיר 18 שקל למניה. שלשום המליצו כלכלני מגדל שוקי הון להיענות להצעת הרכש שכן הם חוששים מהפתעות שליליות בדו"חות הכספיים של מכתשים, לאחר שזו כבר פרסמה אזהרת רווח בתחילת החודש. כור, נזכיר, מחזיקה ב-41.5% ממכתשים.

אפריקה המשיכה לאותת על מצוקה: אמש נודע, כי החברה מנהלת מו"מ עם מיטב למכור את בית ההשקעות שבשליטתה במחיר של 14 מיליון שקל בלבד. מחיר העסקה נמוך מאוד ומשקף יחס של 1.4% על הנכסים. אפריקה בית השקעות, שבניהול אלדד ברק, מנהל כמיליארד שקל נכסים בקרנות נאמנות ותיקי השקעות.

ענקית הדשנים הקנדית ומתחרתה של כיל , פוטאש, דיווחה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על ירידה של 80% ברווחי הרבעון השלישי ל-82 סנט למניה, תוצאה טובה מהתחזיות לרווח של 81 סנט למניה ולעומת רווח למניה של 3.93 דולר למניה ברבעון המקביל. הציגה מכירות של 1.1 מיליארד דולר לעומת 3.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

בנק פועלים נסחר, בין היתר, לאור העובדה כי הבנק הטורקי שבשליטתו, פוזיטיף, עתיד להנפיק אג"ח בישראל בהיקף של 150 מיליון דולר. הגיוס יתבצע בריבית דולרית של 7%, הנחשבת סבירה לבנק, בדירוג BB. הפועלים רכש את השליטה בפוזיטיף בשנת 2006 וכיום מחזיק בבנק 69.8%, כאשר פוזיטיף מוערך לפי שווי של 250 מיליון דולר.

אמש הודיעה חברת התעופה אל על כי אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, הוא שיחליף את המנכ"ל היוצא, חיים רומנו. שקדי יחל לכהן בתפקידו ב-1 בינואר 2010 לאחר חפיפה בת חודשיים עם רומנו. תנאי העסקתו טרם פורסמו.

יחידת המחקר בבנק הפועלים מורידה את המלצה לאלביט מערכות ל"תשואת שוק". לדעת האנליסט דוד לוינסון, האטה בצמיחת צבר ההזמנות, המכירות ובפרסומי עסקאות בשילוב עם דולר חלש תומכים בהורדת ההמלצה למניית החברה. בשל ירידת שיעורי ההיוון עדכנו בפועלים כלפי מעלה את מחיר היעד למניית החברה ל-72$ למניה, כ- 8.5% מעל למחירה הנוכחי.

האם אלרן השקעות של משפחת דנקנר סומנה על ידי פסגות? לאחר שבעלי השליטה מתמהמהים באישור הסדר החוב, אמרו בפסגות כי "תקופה של 7 חודשים הינה מעבר לכל זמן סביר" וכי "יפעלו בכל האמצעים".

אגרות החוב של נאוסיטי , בשליטת אהוד בן ש"ך, נסחרות על רקע איום של חלק ממחזיקי האג"ח להצביע נגד ההסדר המוצע. חלק מהסיבות: "בחברה שנמצאת בפשיטת רגל לא צריכים להרוויח בה כאלה סכומים".

חברת הביומד, מזור , מתכוונת לגייס היום כ-45 מיליון שקל במסגרת מכרז לציבור של מניות ואופציות. החברה הבטיחה במכרז המוסדי לפני יומיים גיוס של כ-32 מיליון שקל לאחר שהחברה רצתה לגייס במקור כ-25 מיליון שקל.

טסקום , ספקית פתרונות תוכנה ואבטחת איכות, זכתה בחוזה עם חברת ביטוח אירופית, שהיקפו עשוי להגיע לכ-10 מיליון אירו. החברה, בשליטתו (44.2%) ובניהולו של עופר אלבק, תשתתף בפרויקט הסבת מערכות ליבה של חברת הביטוח.

[לאתר המעו"ף]