ביהמ"ש הרחיב את צו איסור הפרסום על רצח משפחת אושרנקו

זאת לבקשת המשטרה ■ תמונות וקטעי וידיאו של בני המשפחה וכן תמונות מזירת הרצח, כולל אלה שכבר פורסמו בהרחבה בימים האחרונים בכלי התקשורת, אסורים כעת לפרסום - "מחשש לפגיעה בחקירה"

בית משפט השלום ברמלה נענה לבקשת המשטרה להרחיב באופן חריג את צו איסור הפרסום בעניין חקירת תיק הרצח המזעזע שהתרחש ביום שבת האחרון בראשון-לציון, במהלכו נטבחו ששת בני משפחת אושרנקו.

הצו שפרסמה השופטת אפרת פורמג'ו מרחיב למעשה את צו איסור הפרסום הקודם, שאסר אף הוא את פרסום פרטי החקירה, אלא שבצו הראשון לא נאסרו לפרסום תמונותיהם של בני המשפחה. ראוי להדגיש: הצו המורחב הוצא לאחר שתמונות של בני המשפחה כבר פורסמו בכל אמצעי התקשורת. השופטת קבעה כי תוקפו של הצו יהיה בינתיים לתקופה של 3 חודשים.

אסור לפרסם גם את התמונות שכבר פורסמו

"הצו אוסר את פרסום תמונותיהם של בני המשפחה המנוחים, כל סרט בו היו מעורבים בני המשפחה בעבר ואירועי המשפחה", כתבה השופטת פורמג'ו בהחלטתה. "זאת, לרבות סרטי וידיאו המתעדים את מי מהקורבנות. כמו כן, חל איסור לפרסם צילומים של דירת המשפחה מבפנים".

השופטת פרומג'ו נימקה את החלטתה בטענה כי החקירה עלולה להיפגע כתוצאה מפרסום התמונות. "הרחבת צו איסור הפרסום נובעת מכך שפרסומן של התמונות עלול לפגוע בהמשך התקדמות החקירה", כתבה השופטת.

לאחרונה מקפידה המשטרה לבקש הוצאת צווי איסור פרסום, כמעט על כל פרשה פלילית גדולה שמתרחשת. בין השאר הוצאו צווים על פרשת "הגופות המבותרות", פרשת "כוכב הצפון" ופרשות רבות נוספות.