המדד המשולב של בנק ישראל זינק בספטמבר ב-1.2%

זה החודש הרביעי ברציפות בו עולה המדד ■ בנק ישראל: העלייה הזו מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק

המדד המשולב למצב המשק בחודש ספטמבר זינק ב-1.2% - כך מדווח היום (ה') בנק ישראל. העלייה במדד, זה החודש הרביעי ברציפות, מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק.

העלייה החודש משקפת בעיקר עלייה בנתוני יצור התעשייתי, פדיון מסחר ושירותיים יצוא שירותיים ויבוא סחורות. המדד משקף עלייה של 0.7% בנתונים יחסית למגמת הצמיחה ארוכת הטווח.

מגמת הצמיחה משקפת את התפתחותם של רכיבי המדד במשך 3.5 שנים. יצוין כי במדדי אוגוסט ויולי חלו עדכונים קלים כלפי מטה בעקבות עדכונים בנתוני יצוא הסחורות והשירותיים (עלייה של 0.9% ביולי במקום 1.1% ועלייה של 1.1% באוגוסט במקום 1.3%). לפיכך, העלייה שנרשמה בספטמבר היא הגבוהה ביותר שנרשמה זה שנה וחצי, מאז פברואר 2008, אז עלה המדד המשולב בשיור דומה. נזכיר כי הזינוק במדד המשולב בספטמבר נרשם על אף הירידה שנרשמה באותו חודש ביצוא הסחורות.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה באוגוסט בשיעור של 2.3%, לאחר ירידה של 2.4% ביולי. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה באוגוסט בשיעור של 1.9%, לאחר ירידה של 3% ביולי. מדד יצוא השירותים עלה בספטמבר בשיעור של 2% בהמשך לעלייה של 0.3% באוגוסט. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה בספטמבר של 1.5 אחוזים באוגוסט לאחר עליה של 3.3% באוגוסט. מדד היבוא עלה בספטמבר בשיעור של 4.6% , לאחר ירידה של 1.0% באוגוסט.