ציפייה להרחבת רכישות האג"ח הביאה לנעילה חיובית בלונדון

למרבה האכזבה, כלכלת בריטניה המשיכה להתכווץ והשווקים סיימו את השבוע במגמה מעורבת ■ הונג-קונג ברמתה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2008 ■ וגם: מיהי המניה הישראלית שזינקה ב-31.3% בלונדון?

השווקים באירופה ננעלו במגמה מעורבת. במידת מה, מדובר באכזבה מנתוני נסיגת התוצר המקומי הגולמי בבריטניה, לאחר שהמשקיעים קיוו כי הממלכה המאוחדת תצטרף למדינות כמו צרפת וגרמניה ותצא מהמיתון. דווקא לונדון עצמה ננעלה בעליות, על רקע ההארכה כי הנתון לא יותיר בידי הבנק המרכזי ברירה, אלא להגדיל את תוכנית רכישות האג"ח בשוק הפתוח.

בסיכום שבועי: לונדון עלתה ב-1%, פריז ירדה ב-0.5% ופרנקפורט נותרה כמעט ללא שינוי.

על אף הציפיות לצמיחה, נסוג התמ"ג בבריטניה ברבעון השלישי ב-0.4% אל מול תחזית לעלייה של 0.2%. בסיכום שנתי מדובר בירידה של 5.2% מאז הרבעון השלישי של 2008, במה שמסתמן כמיתון הארוך ביותר בבריטניה מאז החלו המדידות ב-1955.

שבעה חודשים לאחר שמרווין קינג, נגיד הבנק המרכזי בממלכה, החל בתוכנית לרכישת אג"ח בהיקף 175 מיליארד ליש"ט במטרה לחלץ את הכלכלה הבריטית מקשיים, נסוגה הכלכלה זה הרבעון השישי ברציפות, הרצף הגדול ביותר אי-פעם. אף אחד מ-33 הכלכלנים שחזו את הנתון לא ציפה לנסיגה גם ברבעון השלישי.

בגרמניה פורסמו נתונים מעורבים: מחד, מדד הייצור PMI עלה ל-51.1 נקודות מ-49.6 נקודות, כאשר הצפי עמד על עלייה ל-50.2 נקודות. מאידך, ממד השירותים PMI אכזב כשהצביע על 50.9 נקודות לעומת תחזיות לעלייה ל-52.5 נקודות. מדד ה-Ifo למדידת אקלים העסקים הפתיע גם הוא לרעה והצביע על עלייה של 0.6 נקודה ל-91.9 נקודות לעומת צפי לקריאה של 92.1 נקודות.

הזמנות חדשות בתעשיה בגוש האירו עלו ב-2% באוגוסט, כך פרסם האירוסטאט. הציפיות היו לעלייה של 1.2%, לאחר עלייה של 2.6% ביולי. במונחים שנתיים, מדובר בירידה של 23.1%, ירידה חדה מהצפי לירידה של 22.5%, לאחר ירידה של 24.3% בשנה שהסתיימה ביולי.

מניית ענקית הטלפוניה אריקסון , שנפלה אתמול לאחר שאכזבה בשורת הרווח, התחזקה היום לאחר שגולדמן זאקס העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"נייטראלי" לאחר שלטענת הבנק, "הרבעון השלישי של אריקסון מהווה את התחתית של המחזור השלילי".

מניות הכרייה צברו גם הן מומנטום בבריטניה כאשר מניות Vedanta ו-Xstrata בלטו לחיוב.

מניית הבנק הצרפתי BNP פאריבה ריכזה עניין לאחר העלאת המלצה מ-UBS, ל"קנייה" מ"נייטראלי".

iPoint מדיה פרסמה את תוצאות הגיוס

עליות באסיה בסיום שבוע המסחר

אסיה נעלה את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים בתגובה לדו"חות מעודדים של ענקיות אמריקניות כגון אמזון אמש בוול סטריט.

"ברור שראינו כמה תוצאות חזקות מעבר לים", ציין היום כריס בלייר, יועץ ללקוחות ב-Patersons. "חברות אמריקניות עדיין צריכות הכנסות חזקות יותר על מנת לגבות את מומנטום השווקים אבל אין ספק שהשוורים מנצחים כרגע בזירה", סיים בלייר.

הונג קונג ננעלה ברמות שיא מאז אוגוסט 2008 וארני הון מ-ICBC מצפה לראות את מדד ההנג-סנג ב-23 אלף נקודות "בקרוב מאוד".

שנחאי ננעלה גם היא בעליות בהובלת מגזרי הרכב והבנקאות: Chongqing Changan Automobile עלתה ב-5%, Saic Motor עלתה ב-3.2 ו-China Merchants Bank עלתה ב-3%.

ברקע העליות בסין, UBS מעלים את תחזית הצמיחה במדינה ב-2009 ל-8.4% לעומת 8.2% בתחזיתם הקודמת. הסיבה? "עלייה בצריכה בגיבוי מכירות קמעונאיות כתוצאה מהתערבות הממשל".

"המומנטום במניות עדיין טוב למרות שהמניות כבר לא ממש זולות", אמר הירויאשו איטו, מנהל קרן יפני. "רווחי המצית הראשונה ככל הנראה עולים על התחזיות אבל אני לא בטוח שהביקושים בחוץ יתמכו ברווחי המחצית השנייה".

מגזר הרכב מככב

יצרנית המכוניות הקוריאנית קאיה דיווחה על רווחי שיא ועלתה ב-5.5%.

יונדאי, יצרנית המכוניות הקוריאנית הגדולה, עלתה ב-4.4% לאחר שאמרה אתמול כי רווחיה שולשו עקב מכירות חזקות בארה"ב ובסין. מורגן סטנלי ודויטשה בנק העלו את תחזיותיהם למניה.