המליארדר אייקן פרש מדירקטוריון יאהו: "כבר אין לי מה לעשות"

במכתב הפרישה: "כשהצטרפתי לחבר המנהלים, החברה היתה במצב של חוסר יציבות. המנכ"לית עושה עבודה נהדרת ואני מאמין כי לעסקה עם מיקרוסופט יש פוטנציאל רווח לטווח הארוך שמעט אנשים מבינים אותו היום"

המיליארדר קארל אייקן הודיע אמש (ו') כי הוא מתפטר מתפקידו כדירקטור במועצת המנהלים של ענקית האינטרנט יאהו . הוא מסר כי הוא רוצה למקד את תשומת הלב שלו בעסקיו האחרים, וכי הוא אינו יכול להשקיע ביאהו את הזמן הראוי.

אייקן, שלו נתח ממניות יאהו, ניסה להשתלט על חבר המנהלים כאשר המנכ"ל הקודם של החברה, ג'רי יאנג, דחה את הצעת הרכישה של מיקרוסופט בתחילת 200, אז אייקן נכנס בחבר המנהלים כדי לשמור על יציבות החברה. אייקן נחשב לאחד המשקיעים הפעילים שבזכותם הושלמה של העסקה עם מיקרוסופט.

"כשהצטרפתי לחבר המנהלים, החברה היתה במצב של חוסר יציבות. היום כבר אין לי מה לעשות", כתב אייקן במכתב הפרישה. הוא גם כן שיבח את עבודתה של המנכ"לית קרול בארץ: "קרול עושה עבודה נהדרת ואני מאמין כי לעסקה עם מיקרוסופט יש פוטנציאל רווח לטווח הארוך שמעט אנשים מבינים אותו היום".

מוקדם יותר השבוע, הציע אייקן לתת ערבות להלוואה בסך 6 מיליארד דולר לבנק האמריקני CIT, המנסה בנחרצות לאחרונה להימנע מפשיטת רגל.

נזכיר כי בראיון שהעניק אייקן לרשת CNBC החודש אמר כי הוא עדיין מזהה הזדמנויות השקעה טובות בפרסום, טלקום, אינטרנט וחברות בפשיטת רגל. בתחום האחרון הוא מציב סייג ברור: "עשיית כסף מפשיטות רגל היא תחום למומחים בלבד".