לאחר הדו"חות: פוטאש תפטר כ-800 עובדים בחודשים הקרובים

זאת על רקע הצניחה ברווחיה של מובילת סקטור הדשנים העולמית ברבעון השלישי ■ הפיטורים הנוכחיים הם בהמשך לשני מהלכי קיצוץ שביצעה פוטאש בכוח-האדם בשנה האחרונה

ענקית הדשנים הקנדית פוטאש , הודיעה בסוף השבוע על פיטורים של מאות עובדי החברה, על רקע הצניחה ברווחיה של מובילת סקטור הדשנים העולמית, כפי שפורסם בתוצאותיה לרבעון השלישי ביום חמישי האחרון.

כ-800 מעובדי החברה ישלמו במשרתם ויפוטרו בשלושה מכרות של פוטאש בססקוצ'ואן שבקנדה. ביל ג'ונסון, דובר החברה, מסר כי הפיטורים יתבצעו בנובמבר ובדצמבר, ויתמשכו לאורך 3 חודשים. במקביל, ג'ונסון ציין כי ייתכן וחלק מהעובדים יעברו לתפקידים אחרים בחברה, בתחום המנהלה או הבנייה.

הפיטורים הנוכחיים הם בהמשך לשני מהלכי קיצוץ שביצעה פוטאש בכוח האדם בשנה האחרונה, על רקע התנודתיות בשוק הדשנים והירידה בביקושים.

כזכור, פוטאש דיווחה על ירידה של כ-80% ברווחי הרבעון השלישי ל-248.8 מיליון דולר, המכירות ירדו ב-64% ל-1.1 מיליארד דולר, לעומת 3.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל. פוטאש הזהירה מפני ירידה נמשכת בביקושים לדשנים ברחבי העולם, אשר השפיעה לרעה על מחירי האשלג והפוספטים, ולפיכך גם על מכירות החברה. החברה צופה רווח של בין 65 ל-85 סנט למניה ברבעון הרביעי - הרף התחתון של התחזיות הקודמות שפרסמה החברה.

לאחר הדו"חות, חברת CIBC שנרכשה ע"י אופנהיימר, הורידה המלצה למניית פוטאש ל"תשואת שוק", מהמלצה קודמת של "תשואת יתר".

שוק הדשנים העולמי סופג בחודשים האחרונים מהלומה אחרי מהלומה. בסוף השבוע מובילה נוספת מסקטור הדשנים, אגריום , פירסמה אזהרת רווח לפיה היא מעריכה כי רווחיה הרבעוניים יצנחו ב-95%, "בהתאם לתוצאות הכספיות שדווחו על-ידי עמיתיה לענף ברבעון השלישי".