שטייניץ נפרד מאריאב: "מהמעולים בשירות הציבורי"

נתניהו: "אני רוצה להודות לך שנשאת בכל העול בשיא המשבר. ידענו שבכוונתך לעזוב בטרם נבחרה הממשלה, אך נענית לבקשת שר האוצר להישאר. זה שילוב של אופי ואצילות"

"אני רוצה להודות לך שנשאת בכל העול בשיא של המשבר. ידענו שבכוונתך לעזוב בטרם נבחרה הממשלה, אך נענית לבקשת שר האוצר להישאר. זה לא היה קל להיות גם מנכ''ל וגם ראש אגף התקציבים. אני מודה ומתוודה: לא הופתעתי, כי אני מכיר אותך ואנשים נבחנים בקרב, וזה היה קרב תחת אש צולבת. הכנסנו אותך ללב המכונה והחזקת אותה. שר האוצר צדק: זה שילוב של גילוי תכונות אופי ואצילות".

כך אמר היום (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנכ''ל משרד האוצר הפורש, ירום אריאב, בישיבת הממשלה. נזכיר כי אריאב יפרוש מתפקידו בתחילת נובמבר.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר: "אני מתרגש מכך שאנו נפרדים. ראש הממשלה השתמש במונח 'אצילות' והוא במקום. היתה לי הזכות לפגוש אחד מהאנשים המעולים בשירות הציבורי, גם מבחינת האופי וגם מבחינה מקצועית. ירום עשה עבודה מעולה ותרם רבות למערכת. יושר, אינטגריטי, מקצועיות וחכמה מאפיינים אותך. הייתי עזר כנגדי: נאמן ומסור, והכול בסבר פנים יפות. הממשלה כולה אסירת תודה על כל השנים".

שר התמ''ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, שידע קרבות מרים בשנים האחרונות עם משרד האוצר, לא חסך אף הוא במילים טובות ואמר: "בדרך כלל אי אפשר להיות גם מקצוען וגם בן אדם. נהנינו ממקצוען מהשורה הראשונה וגם מבן אדם מהשורה הראשונה".

נזכיר כי אריאב נכנס בסוף נובמבר 2006 למשרד האוצר במקומו של יוסי בכר וניהל את האוצר תחת ארבעה שרי אוצר: אברהם הירשזון (אשר מינה אותו), אהוד אולמרט (מאפריל עד יולי 2007 אחרי שהירשזון פרש עקב החקירה שנוהל נגדו), רוני בר-און ויובל שטייניץ. חיים שני, עד לאחרונה מנכ''ל נייס, יחליף את אריאב.