אפריקה נכסים מכבידה על המדד

מדד נדל"ן כחול לבן עלה השבוע קלות, ולמרות שמדד הנדל"ן הבורסאי טיפס בשיעור כפול ויותר, שמר עדיין על ההובלה בתשואה מתחילת השנה

מדד נדל"ן כחול לבן עלה השבוע קלות, ולמרות שמדד הנדל"ן הבורסאי טיפס בשיעור כפול ויותר, שמר עדיין על ההובלה בתשואה מתחילת השנה.

בריטיש ישראל הציגה את העלייה השבועית הגדולה ביותר, שעה שטיפסה ב-5.8% ללא הודעות דרמטיות. מנגד, נפלה אפריקה נכסים ב-11.1% כשהיא מהווה את המשקולת המכבידה ביותר על תשואת המדד. בעלי המניות בחברה עומדים בפני דילול, במסגרת הסדר החוב של החברה האם, אפריקה ישראל. בסוף השבוע הציע נציגה, פרופ' אמיר ברנע, כי אפריקה ישראל תרד לאחזקה של 55% כש-12.9% ממניות אפריקה נכסים יוקנו למחזיקי האג"ח, במקום חוב של 237 מיליון שקל. שווי השוק של נתח זה מהון המניות נאמד בסוף השבוע בכ-150 מיליון שקל בלבד.

רבוע נדל"ן תפסה את הבכורה כמניה שקרובה ביותר לשיא, לאחר הנפקה מוצלחת של אג"ח. החברה גייסה 300 מיליון שקל לאחר שכלל הביקושים נאמדו ב-1.3 מיליארד שקל, והובילו אותה לוותר על גיוס במסלול הלא צמוד בריבית קבועה.

"יש הרבה דיבורים על בועה, אבל בפועל המחירים לא עלו לאורך זמן", התייחסה השבוע סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובנין, למחירי שוק הדיור. "המילה בועה בנדל"ן למגורים לא מתאימה", צוטט השבוע גם מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן. "המחירים ימשיכו ויטפסו כלפי מעלה פשוט בגלל היצע מאוד נמוך". (ארז וולברג)