ברן לתמ"ת: אל תתנו לאינטל מענק להרחבת המפעל בקריית-גת

לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלחה ברן לשר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, ולמנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי, בבקשה שהמשרד ישקול מחדש את הענקת הסיוע לאינטל

המאבק בין קבוצת ההנדסה והתשתיות ברן לבין תאגיד השבבים אינטל עולה מדרגה. לאחר שדווח כי שתי החברות תבעו האחת את השנייה בבית המשפט, לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלחה ברן לשר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, ולמנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי, בבקשה שהמשרד ישקול מחדש את הענקת הסיוע לאינטל.

במכתב שנשלח לשר התמ"ת, ציין מנכ"ל קבוצת ברן, ד"ר אלחנן (אלי) אברמוב, כי "יד אחת של התאגיד פונה ומקבלת מהמדינה מענקים גדולים, בה בעת, היד השנייה מונעת מחברה ישראלית תשלום כספים המגיעים לה עפ"י דין".

ברן טוענת בתביעה שהגישה בהיקף של 43 מיליון שקל, כי אינטל לא שילמה לה את מלוא הסכום עבור מבנים שהקימה בפרויקט בקריית גת.

אינטל מצידה טוענת במסגרת תביעה של 100 מיליון שקל, כי ברן מעכבת את הקמת מבנה אינטל החדש בחיפה. לטענת ברן, העיכובים נעשו בגין קבלני משנה שאינטל שכרה.

אברמוב הוסיף במכתבו, כי "מפרסומים שהיו לאחרונה בתקשורת עולה, כי התנהלותה של אינטל אינה ייחודית רק לזירה הישראלית, אלא באה לידי ביטוי גם במקומות אחרים בעולם", ציין אברמוב.

נזכיר, כי אינטל פנתה בחודשים האחרונים לתמ"ת בבקשה לקבל שוב מענק, בהיקף של כ-135 מיליון דולר, הפעם לשם הרחבת המפעל שלה בקריית גת עד לשנת 2012.

ככל הידוע הבקשה נפלה על אוזניים קשובות, כשייצוא השבבים מהווה מרכיב חשוב בישראל וכן אינטל מהווה מוקד משיכה למשקיעים זרים.

מלשכת שר ומנכ"ל התמ"ת נמסר בתגובה כי הם אינם מתייחסים לסוגיה.