פלג ניא: מונתה נציגות לבעלי האג"ח

מועד תשלום הריבית והקרן הקרוב על האג"ח, שהיקפו כ-11 מיליון שקל, צפוי בחודש מארס הקרוב ■ בסך הכול גייסה החברה אג"ח בהיקף של 60 מיליון שקל ■ באסיפת האג"ח האחרונה שקיימה החברה לפני כשבועיים החליטו בעלי האג"ח להעמיד אותן לפירעון מיידי, אלא אם החברה תעמוד בתנאים שהציבה ■

חברת המתכות והריהוט פלג ניא מתקדמת לעבר הסדר חוב. צעד ראשון בעניין נעשה בסוף השבוע כשהחברה, שבשליטת אריה פרס, פלה שפירא ואריה פאשה, הודיעה על מינוי נציגות למחזיקי האג"ח שלה, בניסיון לגבש הסדר מול החברה. הנציגות תורכב מנציגי בתי ההשקעות פסגות ומגדל.

מועד תשלום הריבית והקרן הקרוב על האג"ח, שהיקפו כ-11 מיליון שקל, צפוי בחודש מארס הקרוב. בסך הכול גייסה החברה אג"ח בהיקף של 60 מיליון שקל.

באסיפת האג"ח האחרונה שקיימה החברה לפני כשבועיים החליטו בעלי האג"ח להעמיד אותן לפירעון מיידי, אלא אם החברה תקבל שני תנאים: לא להכניס משקיע חדש, ולא למכור את אחזקותיה ללא אישורם. ההתניות הללו התקבלו על רקע האפשרות שהשליטה בחברה עשויה לעבור שינוי, כשכפי שפורסם ב"גלובס", בין המתעניינים בחברה גם קבוצת משקיעים מקומיים המיוצגת על ידי רו"ח יאיר רבינוביץ'.

במקביל, העלתה S&P מעלות ספק משמעותי לגבי יכולת החברה לפרוע את תשלום האג"ח הקרוב. למרות זאת, באסיפת האג"ח ניסו ראשי החברה לשכנע את המחזיקים להימנע מפירעון מיידי בטענה כי המהלך יפגע משמעותית בחברה.

בדוחות המחצית הראשונה של 2009 ציין משרד רואי החשבון של פלג ניא, קוסט פורר גבאי את קסירר, כי "המשך פעילות החברה במתכונתה הנוכחית מותנה בהמשך העמדת והרחבת סדרות אשראי על ידי הבנקים או בגיוס כספים ממקורות חיצוניים אחרים, ובהצלחת החברה במימוש תוכניותיה העסקיות". עוד נכתב כי החברה אינה עומדת באמות מידה פיננסיות וכי לצורך עמידה בהתחייבויות היא תצטרך לגייס מקורות תזרימיים.

התחייבויותיה השוטפות של החברה לתקופה זו הגיעו ל-38.1 מיליון שקל והונה העצמי הסתכם ב-16.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה הפסידה 5.7 מיליון שקל, לאחר הפסד של 9 מיליון שקל ב-2008. *