כלל פיננסים: תוספת של 50 מ' ד' ברווח התפעולי לבז"ן

על פי הנתונים יעמוד מרווח הזיקוק על 7 דולר לחבית, זאת בעוד מרווח הזיקוק הממוצע על פי רויטרס לבתי זיקוק בים התיכון עמד ברבעון השלישי על 1.6 דולר לחבית ■ המשמעות לדעת האנליסטים היא תוספת של מעל 50 מיליון דולר לרווח התפעולי של מגזר הזיקוק ברבעון השלישי ■ מניית בז"ן זינקה במחזור גבוה וסיימה אתמול (א') את יום המסחר בעלייה של 10.6%.

בז"ן מקבוצת החברה לישראל הפתיעה היום את שוק ההון כשהודיעה כי מרווח הזיקוק של החברה בדו"חות הרבעון השלישי יהיה ככל הנראה גבוה משמעותית מהמצופה.

על פי הנתונים יעמוד המרווח על 7 דולר לחבית, זאת בעוד מרווח הזיקוק הממוצע על פי רויטרס לבתי זיקוק בים התיכון עמד ברבעון השלישי על 1.6 דולר לחבית. בשני הרבעונים הראשונים של השנה הכתה בז"ן את המרווח בדולר אחד, כך שהפרש של מעל ל-5 דולר לעומת מרווח הייחוס בהחלט נחשב לחריג.

בבית ההשקעות כלל פיננסים טענו היום כי מדובר בהודעה חיובית ביותר, שמשמעותה תוספת של מעל 50 מיליון דולר לרווח התפעולי של מגזר הזיקוק ברבעון השלישי. המשקיעים הגיבו בחיוב להודעת החברה, ומניית בז"ן זינקה במחזור גבוה וסיימה אתמול (א') את יום המסחר בעלייה של 10.6%.

האנליסט ערן יונגר, מהראל, סבור כי מקור המרווח הגבוה הוא במלאי הנפט הלא מוגן של החברה, שהיקפו כ-900 אלף טון. להערכתו, החברה תרשום רווח על מלאי זה בהיקף של 20 דולר לחבית, שלא הוכר ברבעון השני, ובנטרולו הייתה החברה מציגה מרווח של 1.5 דולר לחבית מעל מרווח הייחוס.