המדינה עיקלה לעו"ד יורם שפטל את ה-BMW בשל חוב של 15 אלף שקל

מדובר בחוב שנצבר ע"י שפטל בגין כ-10 תיקי תעבורה ודו"חות תנועה ■ הרכב, ששוויו מוערך בכ-150 אלף שקל, הועבר למחסני ההוצאה לפועל ■ אם שפטל לא יסלק את חובו בתוך 14 יום - הרכב יימכר לכיסוי החוב

המדינה עיקלה אמש (א') לעו"ד יורם שפטל את רכב ה-BMW ספורט מדגם Z3 שבבעלותו, בשל חוב של כ-15 אלף שקל - כך נודע ל"גלובס".

הרכב, ששוויו מוערך בכ-150 אלף שקל, עוקל סמוך לביתו של שפטל בקיסריה והועבר למחסני ההוצאה לפועל. אם שפטל לא יסלק את חובו בתוך 14 יום, הרכב יימכר לכיסוי החוב.

עוד נודע כי חובותיו של שפטל למדינה נוצרו ב-5 השנים האחרונות, והם כוללים למעלה מ-10 תיקי תעבורה (קנסות שנגזרו עליו בבתי המשפט לתעבורה) ודו"חות תנועה שקיבל מהמשטרה. סכום החוב כולל ריביות וקנסות פיגורים.

שכנים ועדי ראייה סיפרו ל"גלובס" כי המעקלים הגיעו לביתו של שפטל בשעות הערב המוקדמות וכנראה המתינו לבואו, כדי לגבות ממנו את החוב. רק בשעת לילה מאוחרת, ועל-אף שלא הגיע לביתו, הועמסה ה-BMW על הגרר והועברה למחסני ההוצאה לפועל.

עו"ד שפטל אישר שרכבו עוקל אך סירב להגיב לידיעה. ברשות האכיפה והגבייה סירבו להתייחס לידיעה.

החוב לגבייה של שפטל הועבר אל המרכז לגביית קנסות ואגרות בחלוף חצי שנה ממועד התשלום האחרון על-ידי המשטרה והנהלת בתי המשפט. לשפטל נשלחו התראות שונות, חלקן בדואר רשום, כשבמקביל עוכבה באופן אוטומטי יכולתו לחדש את רישיון הנהיגה (מאחר שכיום הרישיונות מחודשים למספר שנים רב, סנקציה זו כמעט שאינה אפקטיבית על רוב החייבים).

לחייבים שלפי רישומי משרד הרישוי יש ברשותם רכב, מבצעים פעולת עיקול ברישום המונעת מהם אפשרות למכור או לשנות בעלות ברכב. רוב החייבים נוהגים לשלם את החוב בשלב זה, אלא ששפטל סירב ככל הנראה לשלם את החוב למרות ההתראות הרבות.

המדינה עיקלה ברישום את שני הרכבים של שפטל: פורשה באקסטר ו-BMW Z3 (הרכב ששימש את ג'יימס בונד בסרט "גולדן איי"), ונוכח התעלמותו מההתראות עיקלה אמש פיזית אחד מהם.

סגנון מתריס

שפטל (60) מתמחה במשפט פלילי וחוקתי. הוא ידוע בסגנונו המתריס והפרובוקטיבי, בדעותיו הימניות, בהתנגדותו להומוסקסואליות ובביקורתו הנוקבת על הממסד ("בולשביזם") ועל מערכת המשפט ("דיקטטורה של בג"ץ").

את שמו קנה כשייצג בתחילת שנות ה-80 את המאפיונר מאיר לנסקי, שהעניק לו במתנה רכב פורשה. בסוף אותו עשור שימש שפטל כסניגורו של ג'ון דמיאניוק, שזוכה בעליון מהיותו "איוון האיום", במשפט שהפך את שפטל ל"עוכר ישראל" ולשנוא הציבור. בהמשך ייצג את גרגורי לרנר, יצחק אברג'יל, חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ועוד.