כחלון עשוי לדרוש מאלוביץ' למנוע את רכישת מירס ע"י פלאפון

זאת כתנאי לאישור עסקת רכישת בזק ■ בימים הקרובים תכריע חברת מוטורולה העולמית למי היא מוכרת את מירס - לפלאפון או לפטריק דרהי

במשרד התקשורת שוקלים לדרוש משאול אלוביץ' למנוע את רכישת מירס על-ידי פלאפון, זאת כתנאי לאישור עסקת הרכישה של בזק - כך נודע ל"גלובס".

פלאפון, הנמצאת בשליטת בזק , מתמודדת על רכישת מירס, למורת-רוחם של משרד התקשורת, רשות ההגבלים העסקיים ומשרד האוצר. בימים הקרובים אמורה חברת מוטורולה העולמית, הבעלים של מירס, להחליט למי למכור את החברה - לפלאפון או לאיש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, בעל מניות בחברת HOT.

"התניית העסקה במניעת רכישת מירס אינה בסמכותה של רשות ההגבלים העסקיים", אומר גורם המעורב בנושא, "אבל היא כן בסמכות משרד התקשורת, שיש לו סמכויות חוקתיות נרחבות יותר להטיל הגבלות על מנת להסדיר את השוק".

עסוקים בערוץ 10

עסקת אלוביץ' הגיעה לפתחי משרד התקשורת בהפתעה. שם עסוקים בימים אלה בסוגיות אחרות, כמו המכרז על ערוץ 10 וקידום ההחלטה על הרחבת התחרות בשוק הסלולרי.

ל"גלובס" נודע כי עד כה שוחחו בכירים במשרד עם אלוביץ' שיחות ראשוניות, במטרה להבין כיצד בכוונתו לפתור את כל הסוגיות הרגולטוריות. הצדדים סיכמו כי ימשיכו בשיחות בקרוב לאחר שתתבהר התמונה המלאה, והוא יגיש את הבקשות למיזוג שבהן הוא מחוייב. שר התקשורת עצמו טרם דן בנושא ולא קיבל עדיין החלטה.

כך או כך, אישור העסקה של אלוביץ' יחייב שיתוף-פעולה נרחב בין משרדי הממשלה, משום ההשלכות המשמעותיות שיש לה על שוק התקשורת. בעקבות רכישת השליטה בבזק שוק התקשורת מתלכד, ונשאלת השאלה כיצד יבטיחו תחרות בין שחקנים מעטים וכיצד למנוע פגיעה בצרכנים כתוצאה מהמהלך. אלוביץ' צפוי להגיש את בקשתו לאישור העסקה בשבועיים הקרובים.

דרוש דיון

משום ההשלכות האמורות, ביקש היום (ב') ח"כ כרמל שאמה מסיעת הליכוד לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה על עסקת בזק. שאמה אמר כי לעסקה יש השלכות מרחיקות לכת על שוק התקשורת בכלל ועל צרכן הקצה בפרט, וכחברי ועדת הכלכלה "עלינו להגן על הצרכן ולהבטיח את זכויות העובדים בבזק, ולא על בעלי ההון".