גם השנה: רק אנשי קריאייטיב ישראליים ישפטו בקקטוס הזהב

מדובר בהישג עבור ה"מורדים" באיגוד חברות הפרסום, שפסלו הצעה קודמת של הנהלת האיגוד להרחיב את פאנל השופטים ולשתף גם שופטים חיצוניים מתחומי התקשורת

"המורדים" בהנהלת איגוד חברות הפרסום, שהוליכו את המהלך כנגד מה שכינו "המחטף" בנושא שיפוט בתחרות "קקטוס הזהב", יכולים לרשום לעצמם הישג. בישיבת הנהלת האיגוד אתמול (ב') הוחלט לשמור את השיפוט על טהרת אנשי הקריאייטיב, ולא לאמץ צורת שיפוט שבה שופטים גם אישים מתחומי התקשורת.

הנהלת האיגוד דנה אתמול במספר הצעות שהובאו לדיון, כאשר המשמעותית ביניהן היא האפשרות לצרף לתחרות שופטים מחו"ל, על מנת לאזן את שיפוט אנשי הקריאייטיב בישראל. למרות שלהצעה היו מספר תומכים גדול יחסית - היא לא התקבלה, מאחר שחלק מחברי ההנהלה השתכנעו כי יש לדחות אותה משיקולים כספיים. אפשרויות נוספות שנדונו היו הפיכת ההצבעה של חבר השופטים לגלויה.

ההצעה שהתקבלה בסופו של דבר היה כי השיפוט יהיה על טהרת אנשי הקריאייטיב. חבר השופטים צפוי למנות 40 שופטים, מתוכם 24 שיגיעו כמו בתחרות הקודמת ממשרדי הפרסום; ובנוסף אנשי קריאייטיב בעלי ניסיון מחוץ למשרדים, כולל אנשי קריאייטיב בעלי ניסיון בתחומי הדיגיטל והניו מדיה.

ההחלטה שהתקבלה אתמול הופכת למעשה את המהלך שניסו להוביל קברניטי האיגוד, כשהוציאו בסוף הישיבה הקודמת הודעה לעיתונות שבישרה על כך שהנהלת איגוד חברות הפרסום קיבלה את המלצות ועדת הקקטוס, ובתחרות קקטוס 2010 יורחב פאנל השופטים ויעמוד על 60 שופטים.

במתכונת החדשה, שקיבלה את מירב התמיכה מוועדת הקקטוס, יכלול חבר השופטים בתחרות 24 מנהלי קראייטיב ממשרדי הפרסום, ובנוסף 36 אנשי מקצוע מתחומי הקריאייטיב והפרסום, מתעשיית האינטרנט, הטלוויזיה ומהאקדמיה.

כפי שפורסם ב"גלובס", ההודעה הקודמת של האיגוד נתפסה על-ידי חלק מחברי ההנהלה כמחטף, והם דרשו לקיים ישיבה נוספת שתדון בהרחבה בהצעות שונות שיוגשו על-ידי המשרדים.