סערה באיגוד הפרסום סביב אופי שיפוט בתחרות קקטוס הזהב

בניגוד להודעת קברניטי האיגוד לפיה הושגה הסכמה לגבי הרכב ועדת השיפוט - מהפרוטוקולים עולה כי הוועדה הציעה דווקא חלופות אחרות

ההמלצות לאופי השיפוט בתחרות הפרסום שגיבשה ועדת הקקטוס - הזרוע באיגוד חברות הפרסום האמונה על הטיפול בתחרות קקטוס הזהב - עדיין שנויות במחלקות. הן נעות בין הפקעת השיפוט מידי השופטים הישראלים, ועד להרחבת פאנל השיפוט כך שיכלול גם מנהלי קריאייטיב בכירים שסיימו קדנציה במשרד פרסום - כך עולה מהפרוטוקולים של ועדת השיפוט שהגיעו לידי "גלובס".

בעקבות הפיאסקו בתחרות בשנה שעברה, בה "ניתנה המלצה" לחבר השופטים לתקן את השיפוט המקורי כך שיהיו יותר מדליות, התבקשה ועדת הקקטוס לתת המלצות למקצה שיפורים לשנה הבאה.

כפי שפורסם ב"גלובס", קברניטי איגוד חברות הפרסום מיהרו השבוע להודיע כי "הנהלת איגוד חברות הפרסום קיבלה את המלצות ועדת הקקטוס, ובתחרות 2010 יורחב פאנל השופטים ל-60 שופטים, שייכללו במתכונת החדשה שקיבלה את מירב התמיכה מוועדת הקקטוס - חבר השופטים בתחרות, 24 מנהלי קריאייטיב ממשרדי פרסום ובנוסף 36 אנשי מקצוע מתחומי הקריאייטיב והפרסום, האינטרנט, הטלוויזיה והאקדמיה".

אך מפרוטוקול הישיבה עולה כי למעשה הוועדה הציעה סט של אפשרויות שאף אחת מהן איננה זהה לתיאור זה. על-פי ההמלצות, אפשר יהיה למנות אך ורק שופטים מחו"ל, ללא שופטים ישראליים. כמו כן, אפשרי שחלק מהשיפוט של הבכירים מחו"ל ייערך על-ידם באמצעות האינטרנט.

עוד נכתב בהמלצות כי ניתן גם לבנות הרכב שופטים מעורב: שליש מחו"ל, שליש מנהלי קריאייטיב ישראלים ושליש "מילואימניקים" (הכוונה למנהלי קריאייטיב בכירים שסיימו קדנציה במשרדי פרסום).

בנוסף נכתב כי יש להפוך את ההצבעה לגלויה, ולצמצם את פאנל השופטים ל-12 ישראלים בלבד, שייבחרו בקפידה ועל-פי קריטריונים מחמירים. במקרה של שופטים מחו"ל, הועלתה השאלה כיצד יישפטו עבודות שהקונספט שלהן נובע ממרכיבים בתרבות הישראלית שאינה מוכרת לשופטים מחו"ל. כדי להתגבר על כך הוצע ליצור קטגוריה מיוחדת של פרסום ישראלי שתישפט על-ידי שופטים ישראליים. כמו כן הועלתה בקשה לתת ביטוי שיעניק יותר כבוד לפיינליסטים.

בעקבות פרסום הודעת האיגוד נמתחה ביקורת חריפה בענף על היו"ר, מודי כידון, שהואשם על-ידי חלק מחברי האיגוד בניסיון לבצע "מחטף" בנוגע לאופי השיפוט בתחרות. בעקבות הביקורת אמורה להיקבע ישיבת הנהלה נוספת שתדון מחדש בדרך השיפוט.