מגזין השנה של אדוורטייזינג אייג': "Women's Health"

המגזין זכה בתואר משום שהפלטפורמות השונות שלו היוו לא רק הרחבות של המותג אלא מנוע ליצירת הכנסות - הישג לא מבוטל בתקופת מיתון

רוב המגזינים טוענים כי הם גם מותגים, אבל Women's Health גם מוכיח זאת. הפלטפורמות האחרות שלו אינן רק הרחבות, אלא מהוות מנוע של הכנסות. כך למשל, האתר החינמי של המגזין מוביל את הגולשים לשתיים מהפלטפורמות - האתרים Fit Coach ו-Abs Diet for Women, הגובים דמי מנוי. בנוסף, למעלה מ-60 אלף נשים ו-9 נותני חסות השתתפו אירוע "האם את מוכנה" ("Are You Game") השנתי השלישי של המגזין בקיץ הזה. המגזין גם יוציא לאור שני ספרים במחצית השנה הבאה ומתכנן להוציא לאור בין 6 ל-10 ספרים נוספים בשנה בשנים הקרובות. אלה רק מקצת הסיבות בגללן נבחר Women's Health למגזין השנה של אדוורטייזינג אייג'.

"יש לנו אסטרטגיית תוכן אגרסיבית המתחילה במגזין וסובבת פלטפורמות רבות נוספות", אומרת מישל פרומולייקו, שהתמנתה לעורכת הבכירה של Women's Health בדצמבר, אחרי שכיהנה כעורכת הבכירה במגזין "קוסמופוליטן".

המגזין אף הביא למו"ל שלו, רודייל, תקציבי פרסום חדשים בקטגוריות אופנת הנשים והיופי: המודעות בגיליון אוקטובר מקדמות, בין השאר, את המותגים קליניק, גארנייה, טרסמה ואוודה. מספר עמודי הפרסום בגיליונות ינואר-אוקטובר ירד ב-14.4% לעומת אותה התקופה אשתקד - לא בדיוק הביצועים שאנו מחפשים אצל המועמדים לתואר "מגזין השנה". אך מנתוני מדיה אינדסטרי ניוזלטר עולה שהפרסום בירחונים ירד בסך הכל כמעט ב-22% בתקופה זו. מעולם לא היה ברור יותר שעמודי הפרסום לא יכולים להיות המגרש היחיד עבור המוציאים לאור.

סטיבן מרפי, מי שהיה מנכ"ל רודייל במהלך פיתוח Women's Health והשקתו, אמר בהשקה שמספר רוכשות המגזין עשוי לעלות על מיליון. פחות מ-4 שנים מאוחר יותר, הגיע בחצי השנה הראשון מספרן הממוצע של הרוכשות בתשלום ל-1.48 מיליון. זאת, לפי הנתונים שהגיש המגזין ללשכת התפוצה האמריקאית. רודייל מתכננת להגדיל את מספר הרוכשות שהיא מציגה בפני המפרסמים ל-1.5 מיליון בינואר.

תקופת צמיחה

מספר המנויים בתשלום - וזאת ללא העותקים המחולקים בחינם במכוני יופי, מספרות ושאר מוסדות ציבוריים - צמח ב-38.4% ועומד על כמעט 1.08 מיליון מנויות במחצית השנה הראשונה. והנתון הזה עודנו צומח, דווקא כאשר נתוני המגזינים האחרים צונחים. ככלל חוו המגזינים נפילה של כ-12.4% במכירות בדוכני העיתונים במחצית השנה הראשונה, אך מכירות דוכני העיתונים של Women's Health עלו ב-8.7% במחצית השנה הראשונה ל-333,463 עותקים.

כעת מחפשים ברודייל צמיחה נוספת. "יכול להגיע היום בו ימכורWomen's Health מיליון עותקים ויותר בדוכני העיתונים, ויגיע בהחלט ללמעלה משני מיליון עותקים בתפוצה הכללית", אומר דייויד זינצ'נקו, מנהל התוכן במגזין מאז סתיו 2008 ומי שהיה במשך שנים רבות העורך הבכיר במגזין Men's Health.

ל-Women's Health יש גם נכס נוסף: Men's Health, המותג ממנו התחיל המגזין. "אין ספק ש-Women's Health נהנה מעמדת קדימות כשהושק, בגלל ההיכרות עם המותג", אומר ג'ק אסיג, סגן הנשיא הבכיר לענייני הוצאה לאור בשני המותגים. "הדבר פתח את הדלת בתקופה בה כולם אמרו, 'אוי לא, רק לא עוד מגזין לנשים'", הוא מוסיף.

יישומים ב-iPhone

למרות שמדובר בשני כותרים שונים, הם פועלים במקביל, ולעתים אף באופן הדוק. אפשר היה לראות את הדינמיקה הזו באוגוסט, כאשר Women's Health השיק את יישום ה-iPhone הראשון שלו - "האימון של Women's Health בעלות של 1.99 דולר - ללא צורך בביקור נפרד ב"חנות יישומים".

מגזין Men's Health השיק גרסה משלו של היישום חודשיים מוקדם יותר. צוות הכותבים של שני המגזינים יצרו גם את Children's Health, מגזין חד-פעמי שיצא לאור בחודש שעבר. שני המגזינים אף שיתפו פעולה כשראיינו את הנשיא ברק אובאמה ואת אשתו, מישל. "הסינרגיה היא כיום מכשיר הווידיאו של התקשורת - בלתי מעודכן וזנוח", אומר זינצ'נקו, "אבל דווקא במקרה הזה זה עובד".

מה גם ש-Women's Health אינו כבול לעולם הדפוס. ב-29 לספטמבר השיק המגזין יישום נוסף, "רשימת הקניות שלך להרזיה" ("Your Slim-Down Shopping List"), תוכנית ייחודית וחינמית. רשימת הקניות תתרחב באופן אוטומאטי ככל שיוסיף לה הכותר תוכן, וזאת ללא צורך בהורדה נוספת. היישום לא נהנה אמנם מנותן חסות עם השקתו, אך לדברי Women's Health ישנה אפשרות לכך. אנחנו די בטוחים שימצא נותן חסות נלהב.

רשימת המגזינים המובילים (לפי בחירות אדוורטייזינג אייג')

1. Women's Health

2. Better Homes & Gardens

3. Family Circle

4. The Economist

5. People

6. Essence

7. The Week

8. Backpacker

9. Cosmopolitan

10. National Geographic